وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از گسترش جنگ به رفح پس از پایان عملیات در خان یونس خبر داد.

گرچه صهیونیست‌ها با محاصره کامل غزه و بمباران گسترده هوایی به دنبال سیطره فوری بر این باریکه بودند، اما با گذشت ۱۲۲ روز از این جنگ و وارد آمدن تلفات سنگین به ارتش صهیونیستی، مقامات تل آویو اکنون پی به اشتباه مرگبار خود برده اند. 

به گزارش الجزیره، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) پیش بینی کرد جنگ در شمال غزه ماه‌ها طول بکشد.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل قصد دارد حملات خود به جنوب غزه را تا زمانی که سلطه کامل بر کل این باریکه حاصل نشده است، ادامه دهد. با این حال، ارتش در شمال آزادی عمل دارد و در ماه‌های آینده نیز این نبرد ادامه خواهد یافت. 

گالانت در ادامه مدعی شد: ما موفق شده ایم طی عملیات خود در غزه ۳ چهارم نیرو‌های حماس را نابود کنیم. اکنون نیمی از نیرو‌های جنبش حماس کشته یا مجروح شده اند. 

وی در ادامه با اشاره به عملیات نیرو‌های صهیونیست در غزه و شرایط مناطق جغرافیایی مختلف، افزود: اسرائیل اکنون بر شهر خان یونس متمرکز شده، جایی که هفته‌ها شاهد درگیری‌های سنگین بوده است. این نبرد سپس به رفح در مرز مصر (جایی که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی پناه گرفته اند) ادامه خواهد یافت. 

گالانت در پایان رفح را آخرین دژ جنبش حماس معرفی کرد. 

رژیم صهیونیستی هفته پیش نیز مدعی نابودی چارچوب نظامی حماس در غزه شده بود. با این حال، تحلیلگران غربی می‌گویند تل آویو تنها غیرنظامیان را به طور گسترده هدف قرار داده و جنبش حماس همچنان بر باریکه غزه تسلط دارد. این در حالی است که ادامه جنگ‌های شهری می‌تواند تلفات سنگینی بر رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار