یک شرکت هوانوردی ژاپنی اعلام کرد از پایان ماه فوریه توافق خود با یک شرکت نظامی صهیونیستی را فسخ خواهد کرد.

یکی از واحد‌های هوانوردی شرکت ژاپنی ایتوچو گروپ از پایان همکاری راهبردی خود با شرکت نظامی صهیونیستی Elbit Systems Ltd تا پایان ماه فوریه در پس زمینه تجاوز به غزه خبر داد. 

تسویوشی هاچیمورا، مدیر مالی ایتوچو، گفت: این شرکت پس از اینکه دادگاه بین‌المللی ماه گذشته به اسرائیل دستور داد تا از اقدامات نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها جلوگیری کند و تلاش‌های بیشتری برای کمک به غیرنظامیان انجام دهد، قصد دارد به همکاری خود با آن پایان دهد.

او افزود: با در نظر گرفتن دستور دیوان بین‌المللی دادگستری که در ۲۶ ژانویه صادر شد و دولت ژاپن از نقش دیوان حمایت می‌کند، ما قبلاً فعالیت‌های جدید مرتبط با یادداشت تفاهم را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و قصد داریم این تفاهم را تا پایان فوریه فسخ کنیم.

دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی در خصوص شکایت نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه غزه اقدامات موقت را برای جلوگیری از نسل‌کشی غزه و تحریک مستقیم به آن اتخاذ کرد. این دادگاه گفت: اسرائیل نباید مردم فلسطینی را بکشد، آن‌ها را مجازات دسته جمعی کند و آن‌ها را در معرض آسیب فیزیکی و روانی قرار دهد.

دادگاه همچنین از رژیم صهیونیستی خواست که تا یک ماه بعد گزارشی درباره واکنش خود به این اقدامات به دادگاه ارائه کند و همه اقدامات فوری را برای حفاظت از مردم فلسطینی در غزه انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار