رئیسی گفت: پیشرفت‌ها باید به نسل نو معرفی شوند. عالم باید واقف شود که ما در پرتو انقلاب توانستیم گام‌های بزرگی را برداریم.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در  همایش ملی روایت پیشرفت گفت:  موضوع این نشست روایت پیشرفت است؛ موضوع بسیار مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما تاکید کردند که باید پیشرفت ها بیان و دیده شوند. پیشرفت ها باید به نسل نو معرفی شود. عالم باید واقف شود که ما در پرتو انقلاب اسلامی توانستیم گام های بزرگی را برداریم برای اینکه امید در دل ها زده شود و القای نا امیدی دشمنان شکست بخورد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و دهه فجر دهه امید است. آنچه که امام بزرگمان با اعتقاد و باور و اعتماد به نفس پرچم داری آن را انجام دادند و ملت به دنبال امام حرکت کردند ایجاد یک تحول بود. امام (ره) به تعبیر رهبر انقلاب امام تحول‌خواه بودند.

دشمن با شایعات و جوسازی و فضاسازی به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف است

رئیس‌جمهور بیان کرد: پیشرفت‌های ایران اسلامی به برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و به برکت اراده پولادین جوانان عزیز و زن و مرد ایرانی حاصل شده است.

وی گفت: بیان پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند، دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ماست.

رئیسی افزود: دشمن با شایعات و جوسازی و فضاسازی به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف است. به طوری که در ذهن برخی، نقاط پیشرفت به عنوان نقاط ضعف تلقی شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: دشمن به دنبال تبدیل کردن امید‌ها به یاس است؛ قصد دارد رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و بسیاری از مظاهر پیشرفت را که در روح و جان و روان جامعه ما وجود دارد را تاریک جلوه دهد.

وی ادامه داد: اگر نبودند کسانی که حادثه عاشورا را خوب معرفی کنند و ابعاد آن را بیان کنند، معلوم نبود که نسل‌ها و عصر‌های بعد از عاشورا مطلع می‌شدند یا خیر.

 رئیسی بیان کرد: اگر روایتی درست از جنگ تحمیلی نباشد، آنچنان که راهیان نور روایت‌ها را از راویان صادق می‌شنوند، اگر به خوبی جریان دفاع مقدس تحلیل و تبیین نشود می‌بینیم که از کنار آن مسائل مختلفی بیرون می‌آید کما اینکه وقتی آتش بس شد، برخی قلم‌ها شروع به ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های نادرست و روایت‌های غیر صادقانه کردند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در حالی که دفاع مقدس یک حرکت عظیم بود که هر چه برای آن فیلم و مستند و سریال بسازیم و کتاب بنویسیم، باز هم ظرفیت دارد.

وی افزود: در دفاع مقدس، ملتی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ در مقابل کفر جهانی ایستادگی کرد؛ صدا نماد جریان استکباری بود که با انقلاب اسلامی به مقابله برخاست  و الا همه دنیا در برابر ما ایستاده بود یک کشور به صدام پول می‌داد یک کشور سلاح می‌داد کشور دیگر اطلاعات و امکانات می‌داد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: جریان راهیان نور از برکات الهی بود که راویانی صادق روایت کنند و فیلم‌ها و مستند‌های خوبی ساخته شود و این حرکت عظیم برای مردم مشخص شود.

 رئیسی بیان کرد: امروز بسیار ضروری است که روایتگری درستی از پیشرفت‌های بسیاری که در کشور داشته و داریم، صورت بگیرد؛ این روایت‌ها سبب می‌شود دشمنان ناامید شوند و دوستان امیدوار؛ اگر روایت نکنیم، روایت مان خواهند کرد؛ اگر روایت صادقانه از پیشرفت‌های کشور نشود، دیگران به نحوی روایت می‌کنند که با واقعیت فاصله بسیاری دارد.

رئیسی افزود: بیانیه‌گام دوم گزارش کاملی است از پیشرفت‌های کشور و ارائه واقعیت‌هایی از انقلاب شکوهمند اسلامی است همچنین این بیانیه ارائه راهکار‌هایی برای رفع مشکلات کشور است.

وی اضافه کرد: این بیانیه، یک سند کاملا دقیق است تا واقعیت‌ها نظاره شود و بدانیم باید در گام بعدی چه باید بکنیم و این برای همه کسانی که در این عرصه تلاش کنند بسیار اهمیت دارد.

رئیسی گفت: آنچه مردم ما در انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ برای آزادی قدس و حمایت از فلسطین فریاد زدند، امروز به گفتمان همه دنیا شده است. حقانیت این نگاه و موضع بر همه جهانیان روشن شده است.

ماجرای دخالت رژیم صهیونیستی در تغییر روایتگری قضیه فلسطین در پلتفرم‌های پرمخاطب دنیا

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در جنگ اراده ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده است و این پیروزی را باید روایت کرد تا آن‌ها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم

وی گفت: باید صاحبان فهم و درک، صاحبان سخن و بیان و صاحبان قلم تلاش کنند روایتگری آنچنانی که باید بشود؛ چون ما در جنگ روایت‌ها قرار داریم همچنان که در جنگ اراده‌ها هستیم

رئیسی بیان کرد: در جنگ و ستیز اراده ها، اراده ملت ایران پیروز شد، اما در جنگ روایت‌ها مثلا در ماجرای به این واضحی فلسطین می‌بینید که بر همه دنیا واضح است، اما روایتگری از این جریان را ببینید که چگونه صورت می‌گیرد

رئیس‌جمهور اضافه کرد: جریان فلسطین را دارند از ۷ اکتبر تحلیل می‌کنند؛ جریان فلسطین از ۷ اکتبر تحلیل نمی‌شود بلکه ۷۶ سال ستم بر ملت فلسطین است یک نقطه آن ۷ اکتبر است

وی گفت: جریان صهیونیستی تمام خبرگزاری‌های مؤثر و پلتفرم‌های اثرگذار در دنیا که مشتری زیادی دارند در خدمت گرفت تا روایتگری را تغییر دهد این را من به عنوان خبر می‌گویم که بسیار تلاش کرد تا روایت خود را به جوامع منتقل کند، اما از بس که مسأله فلسطین روشن است، نتوانست کاری کند

رئیس‌جمهور اظهار کرد: مثل قضیه حاج قاسم سلیمانی است که عکس و اسمش ممنوع است؛ اوایل اینگونه نبود، اما بعد دیدند که نام حاج قاسم خودش دارد در دنیا حاج قاسم‌ها تولید می‌کند لذا عکس و سخن و بیان خاطرات از او ممنوع شد.

ماجرای دو عذرخواهی دبیرکل سازمان ملل از رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور گفت: امام و رهبر معظم انقلاب هدفی را برای جامعه ما ترسیم کرده‌اند که به کجا خواهیم رفت. حرکت ملت ایران کاملا روشن است. در ملت چند عنصر است، یک حرکت، دو پویایی، سه مقصد داشتن، و چهارم امام و مقتدای ملت. همه این‌ها در درون ملت نهاده شده است.

وی افزود: ملت ایران دارای هدف است، هدف جامعه کاملا روشن است. احساس دشمن نیز این است که ملت ایران در حال نزدیک شدن به هدف خود است.

رئیسی بیان کرد: در جلسه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل به من گفت که من دو عذرخواهی به شما بدهکارم. یک اینکه من یک پرتغالی هستم پرتغالی‌ها جزیره هرمز و بخشی از کشور شما را اشغال کردند. دوم اینکه بسیار تلاش کردم که سایه تحریم‌ها را از سر ملت ایران کوتاه کنم به ویژه در دوران کرونا که واکسن به ایران وارد شود، اما نتوانستم. 

وی ادامه داد: گفتم آقای دبیرکل، در مورد کرونا ملت ایران تلاش کرد و ما ۶ نوع واکسن تولید کردیم؛ یکی با کمک کوبایی‌ها و پنج واکسن دیگر با تلاش و همت ملت ایران محقق شد. ما از واردکننده واکسن به صادرکننده بزرگ واکسن تبدیل شدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
مهم این است که مردم پیشرفت ها را درزندگی لمس کنند کار ایجاد شود ارزانی بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
یار رهبر مرحبا به شما و دولت عزیزتان ،دمتون گرم ،لطفا به کوری چشم دشمنان ایران برسرعت پیشرفتها ودیده شدنش بیفزایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
جلوی فرار مغز ها را بگیرند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
از بورست معلومه که پیشرفت داشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
معنای پیشرفت در سایر نقاط دنیا با ایران متفاوت است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تو کوری دیگران چه تقصیری دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ قبل انقلاب رو مطالعه کن تا متوجه فقر واقعی بشی واینقدر الکی غر نزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پسترفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بله ولی مشکل اینجاست که ریل شما حرکت می کند و قطار این ملت دیر زمانی است که از خط خارج شده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اقای رئیسی ما هرچه دور و برمان می بینیم بدبختی و فلاکت و بی قانونی در همه زمینه هاست اون پیشرفت فقط به چشم از ما بهترانها می اید که خبری از جامعه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پیشرفت در قیمت دلار و زمین و مسکن هم شاملش میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پیشرفت چند برابری افزایش قیمتها.
پیشرفت در افزایش فقر و دل نگرانی های مردم قشر ضعیف....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پیشرفت حق ایران وایرانی است مرگ بر امریکا ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
منفی ها خیلی منافقند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
کارکنان سازمان همیاری زنجان پانزده ماهه حقوق نگرفتن.زندگی و معیشت ۳۵ خانواده کلا نابود شده و استاندار شما هیچ کاری نتونسته بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۳:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
حرف رایگان زدن آسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
با این حقوق کارمندی دل ما زنده هست خدارا شکر!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سید بیان لازم نداره ما هر روز با قیمتها و سطح رفاه زندگیمون متوجه پیشرفتها میشیم
Iran (Islamic Republic of)
جاویدی
۱۲:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
این بابا خوابه یا تو یه کشور دیگه داره زندگی میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پیشرفت اما در گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
هیچی که نداشته باشیم که اینطور نیست البته هم باید قدر دان این انقلاب باشیم بخدا مردم نگاه کنید همه دور و بر ایران رو امریکا میزنه ولی جرات نمیکنه ایران رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
جناب رئیس جمهور یک ورزشکار سابق که خرجش را از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی داده‌اند در برنامه ی فلان مجری سابق پیرآهن ۱۰۰ میلیونی می‌پوشد آنوقت شما به همان بازنشسته عیدی ۲٫۵میلیونی وعده می‌دهید و میخواهید مردم امید داشته باشند آفرین بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
فعلاً تنها چیزی که امید را در دل من زنده میکند افزایش حقوق ها برابر قانون یعنی همان نرخ تورم و سبد معیشت است خودتو به خواب نزن جناب میدانیم روحانی گند زد به کشور ورفت ولی شما هم گل کاری نکردید
Germany
محمودزاده
۱۱:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
احتیاج به بیان ندارد ما این پیشرفت ها را در سر سفرمان مشاهده میکنیم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
ما خودمون سفره مون کوچک شده. دیگه نمیتونیم جور سفره شما آلمانی ها را بکشیم. برو تو آلمان نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
برو منافق خارج نشین دوزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اقای رئیسی پیشرفتی که سفره مردم را کوچک کند ودست به دهان شان نرسد ودرفقر وبیماری زندگی کنند هیچ فایده ای ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مردم که چیزی به جز فقروعقب ماندگی نمیبینند ، پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تو دوران قبل از انقلاب را ندیده ای که نا شکری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
????
آخرین اخبار