نشست انجمن ورزش چوگوی ایران در دفتر کانون همیاران چوگو برگزار شد.

طالب رجب‌پور رئیس انجمن در ابتدای نشست «کانون همیاران چوگو» ضمن ضرورت توجه بیشتر به توسعه ورزش‌های بومی محلی گفت: ورزش چوگو میراثی است که از گذشتگان به دست ما رسیده و وظیفه داریم این امانت گرانبها را توسعه دهیم و در رشد و پویایی آن بیش از پیش کوشا باشیم. دکتر رجب‌پور گفت: انجمن چوگو به عنوان جمعی فرهنگی و ورزشی علاقه‌مند است که در توسعه نشاط و امید که نیاز فوری جامعه ماست در کنار دولت جدید خدمتگزار مردم و جامعه ورزشی باشد.

 وی گفت: رییس‌جمهور جدید و هیات محترم وزیران، هم از سرمایه مردمی برخوردارند و هم از حمایت حاکمیتی و شرایط ویژه حاکم این امید را در دل همگان به وجود آورده که شاهد گشایش‌های اقتصادی برای کشور عزیزمان باشیم. ما امیدواریم این گشایش بتواند به توسعه همه عرصه‌های ورزش در کل کشور منجر شود. دکتر رجب‌پور رئیس انجمن ورزش چوگوی ایران با تاکید بر اینکه کانون همیاران چوگو، بازوی توانمند توسعه و پیشرفت ورزش چوگو است، گفت: هرچند کانون همیاران چوگو نوپاست و تازه شکل گرفته ولی مطمئن هستیم که توانمندی‌ها، دانش و تجربه دکتر باقری‌حجاز که ریاست این کانون را برعهده گرفته‌اند راهگشای کار خواهد بود و موجب می‌شود کانونی چابک، فعال و تاثیرگذار پیش‌رو داشته باشیم.

 محمدعلی باقری‌حجاز رئیس کانون همیاران چوگو در این نشست با اشاره به پیشینه تمدنی ایرانیان گفت: ما ایرانیان آن‌گونه که تاریخ گواه است مردمانی صلح‌طلب، حامی و خیرخواه بوده‌ایم. پیشنه تمدنی ما حکایت از صلح‌طلبی، افتخارآفرینی و جوانمردی بوده و چه از نظر ملی و چه از نظر دینی و مذهبی ملت ایران همواره حامی صلح و برادری بوده است. یکی از نماد‌های صلح‌طلبی که هیچ کس منکر آن نیست امر خطیر ورزش است. وقتی ما پیشینه مردمان بزرگ این سرزمین را مطالعه می‌کنیم به صراحت می‌بینیم که در کنار ورزشکاران جوانمرد، خیرخواهان و خیرانی توانمند بوده‌اند که هرچند خود ورزشکار نبوده‌اند، اما حامی و همپای ورزش و دیگر نیاز‌ها و ضرورت‌های وجودی جامعه ما، فعال و یاریگر بوده‌اند. شاید در جامعه ما خیران مدرسه‌ساز بیشتر نامی آشنا به‌نظر برسد که قطعا کار حمایت‌گرانه در این عرصه، ضروری و مهم است. اما یکی دیگر از عرصه‌ها که ضرورت دارد خیران همت کنند و به مساعدت آن بپردازند مسئله ورزش به‌خصوص رشته‌های ورزشی مانند چوگو است که مظلوم و مغفول واقع شده‌اند. 

باقری‌حجاز در ادامه افزود: کانون همیاران چوگو فرصتی است برای خیران تا با همیاری در عرصه ورزش، تجربه‌های تازه‌ای را کسب کنند و فرصت‌های تازه‌تری پیش‌روی جوانان ما بگذارند. ما در کانون همیاران چوگو مشتاقانه دست خیران و همیاران چوگو را می‌فشاریم تا در پیشبرد این میراث فرهنگی همیار هم باشیم. 

 محمدعلی باقری‌حجاز رئیس کانون همیاران چوگو افزود: انجمن ورزش چوگوی ایران با تشکیل «کانون همیاران چوگو» بنا دارد از حمایت خیران بهره‌مند شود و آنان را به عنوان همیار ورزش به جامعه بشناساند. رئیس کانون همیاران چوگو گفت: حضور خیران و حامیان ورزش چوگو در کانون همیاران نتیجه‌ای برد - برد برای ورزش و جامعه خیران کشور است، چرا که برکاتی ماندگار هم از جنبه معنوی و هم از جنبه مادی برای کل جامعه و حتی جهان ورزش به‌دنبال دارد. 

پولاد خسروی نایب رئیس انجمن ورزش چوگوی ایران در این نشست گفت: تشکیل کانون همیاران چوگو ایده‌ای نو در عرصه ورزش‌های بومی محلی کشورمان است و نشان از همت بلند و دغدغه‌مندی مدیران این انجمن است تا از همه توان ممکن برای پویایی و تقویت ورزش اصیل و ایرانی چوگو استفاده گردد. دکتر خسروی افزود: خیران دغدغه‌مندی در کشور ما هستند که علاقه‌مند به حمایت مادی و معنوی از میراث فرهنگی و ورزشی ما هستند که لازم است با شناسایی آنان بتوان به جذب و بهره‌مندی از حمایت‌هایشان امیدوار بود. 

یوسف فتحی دبیر انجمن نیز در این نشست گفت: نشاط و امیدآفرینی از جمله اهدافی است که ما در ورزش چوگو دنبال می‌کنیم و ما برای رسیدن به این مقصود هم با بدنه این ورزش اصیل ایرانی در ارتباط هستیم و هم با مدیران و مسئولان عرصه ورزش کشور در تعامل قرار داریم که امیدواریم برآیند این تعامل‌ها به رشد ورزش چوگو بیانجامد. 

فتحی افزود: ما نسبت به تغییرات تازه دولت خوشبین‌هستیم و انتظار داریم حمایت‌های بیشتری از ورزش باستانی چوگو صورت بگیرد.

وی افزود: مسئولان ورزش چوگو آمادگی دارند برای تزریق امید در جامعه همیار دولت تازه باشند و حاضرند به عنوان دست راست دولت در عرصه ورزش‌های همگانی خدمت‌رسانی کنند تا بتوان با جذب حمایت‌های همه ارکان نظام، ورزش‌هایی همگانی مثل چوگو که قابلیت قهرمانی در سطح ملی دارند جانی تازه بیابند و جوانان توانمند را جذب خود کنند. 

 یعقوب حیدری رئیس روابط عمومی ورزش چوگوی ایران هم در این نشست گفت: تشکیل کانون همیاران چوگو گواه این مهم است که هیات رئیسه و دیگر دست‌اندرکاران ورزش چوگو در راه توسعه و تقویت این ورزش زیبا، پرنشاط و اصیل ایرانی خلاقانه در تلاشند تا راه‌های توان‌افزایی، رشد و توسعه را چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی کشف کنند تا نگذارند میراثی که یادگار نیاکان ماست به دست فراموشی سپرده شود. 

 حیدری با تاکید بر ضرورت تلاش برای جذب سرمایه و تقویت مالی ورزش چوگو افزود: لازم است که ما با بهره‌گیری از همه ابزار‌های اطلاع‌رسانی، تکنیک‌های رایزنی و تلاش‌های بی‌وقفه خود، هم مردم و هم مسئولان را نسبت به اهمیت ورزش چوگو حساس کنیم تا همه به این درک مشترک برسیم که باید از ورزش چوگو به عنوان یک «میراث ماندگار» حمایت کرد.

یعقوب حیدری رئیس روابط عمومی ورزش چوگوی ایران افزود: هر کشوری برای اینکه در عرصه‌های مختلف بین‌الملل، بازیگر توانمند و تاثیرگذاری باشد نیاز دارد که از میراث ملموس و ناملموس فرهنگی‌اش حمایت کند و با سرمایه‌گزاری در این عرصه‌ها پایه‌های فرهنگی‌اش را تقویت کند و توجه به این نکته، خیر جمعی است؛ لذا از ما در انجمن ورزش چوگو هم دست یاری به سوی خیران و همیاران دراز می‌کنیم و هم توجه دولمتردان را به این موضوع مهم جلب می‌کنیم که اجازه ندهند میراث گرانقدر نیاکان ما مورد بی‌مهری واقع شود. 

رئیس روابط عمومی ورزش چوگوی ایران افزود: با توجه به این که ورزش چوگو در برخی کشور‌های همسایه جریان دارد، از وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه انتظار داریم از ورزشی با اهمیت مثل چوگو به عنوانی فرصتی برای دیپلماسی مثبت بهره‌بگیرند که بی‌شک موجب همگرایی منطقه‌ای خواهد شد.

برچسب ها: ورزش همگانی ، چوگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار