مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک از درمان ۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان در کشور خبر داد.

آراسب احمدیان در یک نشست خبری در شیراز گفت: کارنامه ۳۳ ساله محک متشکل از ۴۲ هزار هزار پرونده برای کودکان مبتلا به سرطان است که از این تعداد ۱۶ هزار کودک قطع درمان شده‌اند و حدود ۲۰ هزار پرونده همچنان در محک فعال است.

او با اشاره به رعایت استاندارد‌های بین‌المللی محک در رده سازمان‌های مردم نهاد، گفت: در همین راستا در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ با وجود کرونا شرایط و زیرساخت‌های موسسه را در خود تقویت کردیم و تلاش می‌کنیم تا در خصوص کودکان سرطانی درمان‌های پیشرفته را داشته باشیم. 

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان همچنین با اشاره به رعایت استاندارد‌های بین‌المللی محک در رده سازمان‌های مردم نهاد، گفت: در همین راستا در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ با وجود کرونا شرایط و زیرساخت‌های موسسه را در خود تقویت کردیم و تلاش می‌کنیم تا در خصوص کودکان سرطانی درمان‌های پیشرفته را داشته باشیم.

احمدیان، ارزش تولیدی عواید در این موسسه را ۱.۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: محک اولین بانک اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی را ایجاد کرده است.

او با تاکید بر اینکه محک سازمانی ثروتمند نیست، بلکه سازمانی همواره نیازمند اهدا است، گفت: استراتژی محک در جذب منابع مالی بر گروه حداکثری با مبالغ خرد است و هیچ‌گاه متکی به اشخاص یا سازمان‌های خاصی نبوده به طوری‌که تنها در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰۰ هزار خیر در سراسر کشور به محک کمک کرده‌اند.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با تصریح بر این نکته که تمام جذب منابع محک در استان‌ها صرف هزینه بیماران همان استان استفاده می‌شود، عنوان کرد: ۴۱ بیمارستان کشور دارای بخش تخصصی تشخیص سرطان کودک است و مددکاران ما دراین بیمارستان‌ها فعال هستند.

احمدیان در خاتمه گفت: محک، درمان در بخش خصوصی را پوشش نمی‌دهد، ولی بیماران بخش خصوصی به منظور دریافت مشاوره‌های دارویی و درمانی نیز نزد ما پرونده دارند و ما نیز از این امر به دلیل توسعه بانک اطلاعاتی خود استقبال می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
شفا و بهبودی همه ی بیماران مخصوصاسرطانی
آخرین اخبار