وزیر ارتباطات گفت: بزرگترین پایگاه فضایی کشور که بزرگترین در غرب آسیا محسوب می شود٬ در حال ساخت است.

به مناسبت روز ملی فناوری فضایی عیسی زارع‌‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر حاضر شد.

وزیر ارتباطات گفت: از ابتدای تاریخ فضایی کشور تا سال ۱۴۰۰، ۱۳ پرتاب فضایی داشتیم و از ابتدای دی ۱۴۰۰ تا الان ۱۱ پرتاب داشته ایم.

زارع پور افزود: برای اولین بار بود که توانستیم سیگنال ماهواره های خودمان که ساخت خودمان بود و در ۵۰۰ کیلومتری مدار زمین قرار گرفته بودند را در ایستگاه های زمینی که ساخت خودمان هستند٬ دریافت کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: بزرگترین پایگاه فضایی کشور که بزرگترین در غرب آسیا محسوب می شود٬ در حال ساخت است و ان شاءالله در سال آینده فاز اول به اتمام می رسد.

به گفته وزیر ارتباطات بر اساس سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی دستیابی به لایه ژئو از اهداف پیش رو است.

داده های فضایی چه کاربردهایی دارند؟

وزیر ارتباطات گفت: در بحث ماهواره های رادیو و تلویزیونی شروع به ساخت اجزای مورد نیاز کرده ایم و حدودا ۵ سال طول می کشد تا ماهواره را در مدار ۳۶ هزار کیلومتری قرار دهیم.

او افزود: قرار است تا پایان امسال ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره فیبر نوری و ابهامات مردم در این حوزه

زارع پور همچنین گفت: شبکه داخل کشور ترافیک ۷ ترابیت بر ثانیه را زد که ابتدای دولت این عدد حدود دو و نیم ترابیت بر ثانیه بوده است.

بر اساس قانون، دستگاه ها باید علاوه بر خدمات صد درصدی تا پایان آبان امسال٬ حداقل ۲۰ درصد از خدمات خود را تا پایان دی به صورت هوشمند ارائه کنند.

وضعیت ۴ مرحله اتصال، ارائه صد درصد خدمات، استعلامات و هوشمندسازی در اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

وضعیت دستگاه ها در هوشمندسازی خدمات از زبان وزیر ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.