برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در فرانسه و سوئیس

هزاران نفر در فرانسه و سوئیس در حمایت از فلسطین تجمع کردند و خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شدند.

صد‌ها معترض در پاریس، با حمل پرچم فلسطین و آفریقای جنوبی، حملات مداوم اسرائیل به غزه را محکوم کردند و از اقدامات ضد صهیونیستی آفریقای جنوبی  برای مردم فلسطین حمایت کرد.

معترضان با انتقاد از سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه از دولت خواستند تا برای صلح در خاورمیانه تلاش کند.

تظاهراتی که بعد از ظهر آغاز شد با تظاهرات دیگری که در همان زمان علیه قانون مورد مناقشه مهاجرت برگزار شد، ادغام شد.

در ژنو سوئیس هزاران معترض در مرکز شهر در حمایت از مردم غزه راهپیمایی کردند. آن‌ها همچنین با اقدامات آژانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی موسوم به آنروا (UNRWA) ابراز همبستگی کردند.

در برلین، ۲۰۰۰ حامی فلسطینی در پست دامر پلاتز Potsdamer Platz علیه حملات اسرائیل به غزه تجمع کردند.

تظاهرکنندگان، از جمله بسیاری از آلمانی‌ها، پرچم‌ها و بنر‌های فلسطینی را حمل می‌کردند که شعار‌هایی روی آن نوشته شده بود: «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید» و «آلمان تأمین مالی می‌کند، اسرائیل بمباران می‌کند».

اسرائیل در پی حمله غافلگیرانه گروه مقاومت فلسطین، حماس، در ۷ اکتبر در پاسخ به دو دهه تجاوزگری صهیونیست‌ها، حمله مرگباری را به نوار غزه آغاز کرد که در نتیجه این حملات تاکنون دست کم ۲۷۲۳۸ فلسطینی شهید و ۶۶۴۵۲ نفر زخمی شدند. گفته می‌شود که نزدیک به ۱۲۰۰ اسرائیلی در حمله حماس کشته شده اند.

به گفته سازمان ملل، حمله اسرائیل ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره داخلی کرده است، در حالی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

در ماه دسامبر، آفریقای جنوبی یک پرونده نسل کشی علیه اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری تشکیل داد. در ۲۶ ژانویه، دادگاه دادخواست آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه اسرائیل در حال ارتکاب نسل کشی است قابل قبول دانست. این دادگاه با صدور یک دستور موقت از اسرائیل خواست مانع ارسال کمک به غزه نشود و بهبود وضعیت انسانی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
دمشون گرم که حامی فلسطین هستند
آخرین اخبار