نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کبدی "جام فجر مقاومت"، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، روز یکشنبه طی آیینی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری آغاز شد.

مدیر روابط عمومی و دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در این دوره از رقابت ها که به مدت سه روز برگزار خواهد شد، تیم‌های ملی کبدی ایران، پاکستان، عراق، سوریه و فلسطین حضور دارند که ورزشکاران ایران و عراق هر یک در قالب ۲ تیم الف و ب به رقابت خواهند پرداخت.

امین کوشکی گفت: امروز در نخستین دیدار این رقابت ها تیم ملی الف جمهوری اسلامی ایران در برابر تیم ملی کبدی پاکستان صف آرایی می کند.

وی پیام برگزاری این مسابقات را صلح و دوستی، با هدف تقویت و انسجام تعاملات فرهنگی و ورزشی کشورهای منطقه، عنوان کرد و افزود: برپایی این رقابت ها نخستین تجربه میزبانی این دانشگاه از یک رویداد ورزشی بین المللی است که به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توسعه روابط بین المللی برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه حکیم سبزواری قابلیت و نیز زیرساخت های لازم برای میزبانی از رویدادهای ورزشی در سطح ملی و بین المللی را دارد.

کوشکی گفت: دیروز آیین وزن کشی ورزشکاران حاضر در این رقابت ها در سالن شماره سه دانشگاه انجام شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر نقش فدراسیون کبدی و فدراسیون دانش آموزی جمهوری اسلامی در برگزاری رقابت های بین‌المللی کبدی جام فجر انقلاب، شماری از مسوولان و نهادهای اداری سبزوار به ویژه فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، نمایندگان سبزوار در مجلس و اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز دانشگاه حکیم سبزواری را در این مسیر یاری و همراهی می کنند.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.