نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کاربردی عمل کردن باید در دانشگاه‌های استان مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه دانش آموخته این دانشگاه یک کارآفرین است، گفت: این جای بسی افتخار است و ظرفیت‌های این دانشگاه باید در جامعه تبیین شود. 

او با اشاره به اینکه بیکاری در دانشگاه‌های دیگر بیشتر است چرا که مهارت لازم را ندارند، افزود: کاربردی عمل کردن در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ظرفیت‌های بالای دریا محور و صنعت چوب در استان اشاره و تصریح کرد: توجه به معضلات زیست محیطی تالاب‌ها و ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود که ابرچالش استان شمرده می‌شود، نیز از نظر علمی مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به پوشش گیاهان دارویی استان نیز افزود: با بهره گیری از این ظرفیت می‌توان بسیاری از مشکلات سلامت استان را برطرف کرد. 

اشتغال به کار ۹۰ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای گیلان

رسول شمشادی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان هم در این دیدار گفت: ۸ هزار دانشجو در این دانشگاه تخصیل می‌کنند که از این مجموع بیش از ۲ هزار نفر دختر و مابقی پسر هستند. 

به گفته او، دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان دارای یک هزار مدرس دانشگاهی، ۳۰ عضو هیئت علمی و ۱۴۰ کارگاه و آزمایشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان تصریح کرد: ۹۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه در بازار کار فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.