مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره خون در استان اصفهان کاهش و به ۶ روز رسیده است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان در حاشیه افتتاح اولین کانون اهدای خون رسانه کشور در اصفهان گفت: استاندارد ذخیره خون، هشت روز است که اکنون در این استان به ۶ روز رسیده است.


کیان دهراب پورافزود:با توجه به تأمین خون ۶۲ بیمارستان با هشت هزار و ۶۰۰ تخت از ۶۹ مرکز درمانی استان اصفهان، انتظار می‌رود اهدا کنندگان خون مستمر به ویژه در فصل سرما مراجعه کنند.


او گفت: در استان اصفهان، از هزار و ۴۹۶ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور، ۸۵۰ نفر ماهانه و بقیه هم هر چند وقت یکبار، همچنین دو هزار و ۲۷۴ بیمار دیالیزی و هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی هم بر حسب نیاز خون دریافت می‌کنند.


دهراب پور با بیان اینکه مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند، خون خود را اهدا کنند، افزود: به همه گروه‌های خونی نیاز است ولی، چون تعداد افراد دارای گروه خون منفی در جامعه کم است، نیاز به گروه‌های خون منفی بیشتر است.


مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: شاخص اهدای خون بانوان درمقایسه با میانگین کشوری که چهار و ۶ دهم درصد است، پایین و سه و سه دهم درصد است.


دهراب پور با اشاره به اینکه طبق آمار‌ها، در ۱۳۸۷، بیشترین رده سنی اهداکنندگان خون، بین ۲۰ تا ۲۵ سال بودند که اکنون این رده،۶ درصد اهداکنندگان خون است و بیشترین اهداکنندگان کنونی خون، رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.