آمریکا و انگلیس: به ۳۶ موضع انصارالله در ۱۳ نقطه یمن حمله کردیم

آمریکا و انگلیس در بیانیه مشترکی اعلام کردند: به ۳۶ موضع و هدف انصارالله در ۱۳ نقطه در یمن حمله کردیم.

آمریکا و انگلیس شامگاه شنبه به وقت محلی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: نیرو‌های ما به ۳۶ موضع حوثی‌ها (انصارالله) در ۱۳ نقطه در یمن حمله کردند.

این دو کشور مدعی شدند: حملات دقیق ۳۶ موضع و هدف حوثی‌ها را در ۱۳ نقطه رای مختل کردن و کاهش توانایی‌های حوثی‌ها در تهدید تجارت جهانی مورد اصابت قرار داده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد: این اهداف شامل مراکز فرماندهی و انبارها، سیستم‌های موشکی، پرتابگر‌ها و سایر توانایی‌های نظامی انصارالله یمن بود.

به گفته مقامات آمریکایی، این حملات با استفاده از جنگنده‌هایی که از روی ناو هواپیمابر "یو اس اس آیزنهاور" به پرواز درآمدند انجام شده است.

پنتاگون: هدف حملات به یمن، کاهش توانایی انصارالله است

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) در پی حملات این کشور به همراه انگلیس به ۳۶ موضع انصارالله در ۱۳ نقطه یمن ادعا کرد که هدف این حملات بر هم زدن و کاهش بیشتر توانایی انصارالله یمن است.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا شامگاه شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای بدون اشاره به دلیل اصلی ناآرامی‌های اخیر در منطقه از عراق و سوریه گرفته تا دریای سرخ و خلیج عدن ادعا کرد: هدف از این حملات، اخلال و کاهش بیشتر توانایی‌های شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران برای انجام حملات بی‌ثبات‌کننده علیه کشتی‌های آمریکایی و بین‌المللی است که به طور قانونی از دریای سرخ عبور می‌کنند.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا ۱۳ مکان (نقطه) مرتبط با انبار‌های تسلیحات، سامانه‌ها و پرتابگر‌های موشکی، سامانه‌های دفاع هوایی و رادار‌های حوثی‌ها (انصارالله یمن) را هدف قرار دادند.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهداف حوثی‌ها (انصارالله یمن) حمله کردند.

رئیس پنتاگون ادامه داد: این اقدام جمعی، پیام روشنی را برای حوثی‌ها ارسال می‌کند که اگر به حملات غیرقانونی خود به کشتی‌های بین‌المللی و کشتی‌های دریایی پایان ندهند، عواقب بیشتری را متحمل خواهند شد.

ارتش آمریکا: حملات به یمن بر مواضع انصارالله متمرکز بود

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام ادعا کرد حملات ائتلاف به رهبری واشنگتن بر اهداف و مواضع وابسته به انصارالله یمن متمرکز بود که برای حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) موسوم به سنتکام اعلام کرد: به عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی جاری برای پاسخ به افزایش فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و غیرقانونی حوثی‌های مورد حمایت ایران در منطقه، در تاریخ ۳ فوریه ساعت ۲۳:۳۰ شب (به وقت صنعا)، نیرو‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده، در کنار نیرو‌های مسلح بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند به ۳۶ هدف حوثی‌ها در ۱۳ نقطه حمله کردند.

ارتش آمریکا مدعی شد: این حملات ائتلاف چندجانبه بر اهدافی در مناطق تتحت کنترل حوثی‌ها در یمن متمرکز بود که برای حمله به کشتی‌های تجاری بین‌المللی و نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بر اساس ادعای سنتکام، این اهداف حوثی‌ها شامل چندین انبار زیرزمینی، مراکز فرماندهی و کنترل، سامانه‌های موشکی، عملیات پهپاد‌ها، رادار‌ها و بالگرد‌ها بود.

ارتش آمریکا مدعی شد: هدف از این حملات کاهش توانایی حوثی‌ها برای ادامه حملات غیرقانونی آن‌ها به کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی و همچنین کشتی‌های تجاری بین‌المللی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن است.

عضو انصارالله: عملیات ما علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بامداد یکشنبه در واکنش به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به این کشور گفت: عملیات نیرو‌های ما علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. عملیات ما علیه رژیم صهیونیستی به هر قیمتی که شده تا پایان تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر «علی القحوم» عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله، گفت: این جنگی آشکار علیه یمن است و متجاوزان باید منتظر عواقب این حملات و واکنش نظامی یمن باشند.

نیرو‌های مسلح یمن: حملات آمریکا و انگلیس بی‌پاسخ نخواهد ماند

 «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به حملات هوایی و موشکی بامداد یکشنبه آمریکا و انگلیس به خاک این کشور گفت که حملات متجاوزان بی‌پاسخ نخواهد ماند. متجاوزان آمریکایی و انگلیسی ۴۸ بار مناطقی در شهر صنعا و استان‌های صنعا، حدیده، صعده، بیضاء، تعز و لحج را هدف قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
سازمان ملل خیانتکار از سال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار و مزدورانشان در جنگ یمن بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار و مزدورانشان در جنگ یمن بوده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار و مزدورانشان در جنگ یمن بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
اشغالگران آمریکایی فقط زبان سلاح می‌فهمند که اشغالگران آمریکایی تنها زبان سلاح می‌فهمند.
۰۸:۱۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
اشغالگران آمریکایی فقط زبان سلاح می‌فهمند که اشغالگران آمریکایی تنها زبان سلاح می‌فهمند.
اشغالگران انگلیسی فقط زبان سلاح می‌فهمند که اشغالگران انگلیسی تنها زبان سلاح می‌فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
نیرو‌های ارتش آمریکا جنایتکار و هم انگلیس جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در خیلج عدن و دریای سرخ هستند.
۰۸:۳۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
نیرو‌های ارتش آمریکا جنایتکار و هم انگلیس جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در خیلج عدن و دریای سرخ هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
یمنم باید ۳۶ کشتی اونا رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
به نظر من آمریکا وانگلیس وصهیونیسم که دستور ترور در جهان را برای خود حق میدانند و دستور ترور میدهند دلیر مردان یمن ومقاومت باید پایگاههای هواپیمای جنگی این سیاسیون وحشی را در هرکجای منطقه میدانند مورد هدف قرار دهند درست مثل اول جنگ یمن که هرروز شاهد سرنگونی جنگنده های دشمن بودیم اگر فکری برای نابود کردن جنگنده ها وپایگاههای آن بکنید آمریکا وانگلیس وصهیونیسم هیچ نیروی باز دارنده دیگری ندارند وباید از متطقه فرار کنند باید کاری کرد که این سیاسیون بی سواد وبی فرهنگ که بازور کرسیهای سیاست را دزدیده اند وسازمان ملل را فریب داده اند درجهان جای جولان نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
این اَنگل دنیا اَنگلیس وآمریکا هرکجا باشند جنگ وخونریزی است به نظر من هر کجا سفارت انگلیس وآمریکا وصهیونیسم است باید بسته شود چون لانه جاسوسی میباشد وجز فتنه انگیزی وفساد وجنگ وخونریزی چیزی ندارند
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا و انگلیس که به یمن حمله کردن ثروت ملی ما که پهباد راکت موشک هست نابود میکنند
Iran (Islamic Republic of)
bdcfb
۰۸:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
بهترین سلاح برای جنگ با کشتی ها مینهای کف به سطح هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا فقط و فقط میخواد تو خاورمیانه آتیش باشه حالا چه تروریست هارو بزنه چه صحرای برهوت چه انصارلله
دولت آمریکا الان اذعان داره که تروریست های دریای سرخ نابود میکنه و مردم اروپا و آمریکا هم باور دارند که آمریکا داره کار خوبی انجام میده
مردم هر چی اخبار بگند باور می کنند پس مردم اون ور دنیا هم اخبار باور دارند
این همه سال از جنایات اسرائیل گذشت حالا فهمیدن اسرائیل چه جونوری بوده ولی چه فایده مردم غزه خون هاشون به خاکشون آغشته شد و غزه هم افتاد به دست اسرائیل ظالم
مردم اون ور دنیا اخباری که دولت هاشون به خوردشون میدن باور دارند چون خیلی خوشگل و با آب و گل گفته میشه: دولت پرزیندنت بایدن اعلام کرد انصارلله یمن را نابود خواهیم کرد تا غذا و دارو از اسرائیل به مردم غرب آسیا برسد، انصارلله عامل اصلی گرانی سوخت در اروپاست پس باید نابود شود، عامل اصلی ناآرامی در عراق و سوریه وجود گروه های نیابتی ایران است، دیدید که چگونه باعث کشته شدن سربازان بی گناه ما در اردن شدن پس باید انتقام سربازان و جوانان کشته شده در اردن را بگیریم
و امثال این خبرهای زیبا دلیلی می شود بر حمله همه جانبه سنتکام به عراق، سوریه و یمن.
اسرائیل با لبنان، فلسطین و سوریه جنگ می کند و سنتکام با یمن، عراق و سوریه.
بزرگترین نتیجه این جنگ ها این است که مردم خاورمیانه کشته شوند و این منطقه از امنیت پایدار برای رشد و پیشرفت باز بماند و آمریکا بتواند نفت و گاز عراق و شوریه را غارت کند و پول های کلانی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای حفظ امنیت آنها بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
ال سعود چیزی برای امریکا باقی نگذاشته و در طول هشت سال جنگ با حوثی های یمن تاسیسات زیر بنایی ان را نابود کرده و امریکا در حال بمباران صحرای برهوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
الکی الکی آمریکا و انگلیس پاشون به جنگ فرسایشی و پرهزینه و طولانی مدت یمن باز شد. البته این اتفاق محصول سیاست گسترش دامنه جنگ توسط اسرائیل است. اسرائیل که در باتلاق غزه گرفتار شده میخواهد به هرقیمتی که شده با تغییر زمین بازی یا افزودن کشورهای بیشتری به این باتلاق بتواند راه نجاتی برای خودش بازکند و زمان بخرد. در این مسیر هم از قربانی نمودن آمریکا و انگلیس و کل جهان غرب هم ابایی ندارد و حاضر کشورهای زیاد یا سازمان بین المللی متعددی را هم در این راه فدای بقای خودش کند.
متاسفانه آمریکا همانگونه که اروپا را ناخواسته وارد جنگ اوکراین نمود الان خودش ناخواسته وارد جنگ خاورمیانه و محور مقاومت شده و همچون جنگ اوکراین که با هزینه و شکست اروپا همراه شد قطعا جنگ امریکا و انگلیس هم با محور مقاومت با هزینه و شکست بیشتر همراه خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
باید به اینا متوجه کنیم دنیا خودشو فدای اسراییل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
قطعا آمریکا بزرگترین بازنده این بازی بزرگ خواهد بود و ظاهرا بایدن هم مثل نتانیاهو میخواهد همه حیثیت سیاسی خود را بخاطر لجبازی بیمورد در خصوص اهداف دست نیافتنی از دست بدهد.
چرا غرب از تاریخ عبرت نمیگیرد؟؟ شکست سرنگونی بشار اسد از قدرت در سوریه - شکست طرح اشغال یمن توسط ائتلاف عربی - شکست نابودی حزب الله لبنان در جنگ 33 - شکست حماس در نبرد سیف القدس و نبرد 7 اکتبر طوفان الاقصی و ....
آیا این بار آمریکا میخواهد مثل اروپا درگیر جنگی شبیه اوکراین شود و با صرف هزینه های زیاد با شکست قطعی و بی آبرویی از میدان خارج شود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
استراليا ، بحرين ، نيوزلند و...
ليستي كامل از مشتي شغال لعنت به همه شون
كاشكي بايكاه امريكا در بحرين رو يمني ها بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا به خاطر اسراییل همه جور جنایتی میکنه
آخرین اخبار