راشا تودی می‌گوید سوگیری رئیس جمهور آمریکا در جنگ غزه ممکن است سبب از دست دادن حمایت مردمی در برخی ایالت‌های کلیدی شود.

شبکه خبری راشا تودی در گزارشی می‌نویسد چند ایالت آمریکا که جمعیت مسلمان زیادی دارد و در رئیس جمهور شدن جو بایدن در سال ۲۰۲۰ نقش مهمی داشتند، ممکن است در دور بعدی انتخابات به او پشت کنند.

به گزارش این شبکه، ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونا جمعیت عرب‌تبار زیادی دارند و پس از تلاش‌های بایدن در حمایت نظامی از تل‌آویو در جنگ غزه، ممکن است به او پشت کنند. هر چند که بایدن اکنون نیز با جنبش «بایدن را رها کنید» در ایالت میشیگان دست و پنجه نرم می‌کند. 

گفته می‌شود خشم رای‌دهندگان تا جایی بالا رفته که جو بایدن در سفر به این ایالت در روز پنجشنبه مجبور شد تغییر مسیر دهد تا با تظاهرات حامیان فلسطین رو به رو نشود. در این تظاهرات، معترضات پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده و شعار دادند «جو حامی نسل‌کشی باید برود». 

همچنین در واشنگتن، بسیاری از فلسطینی‌-آمریکایی‌هایی که برای گفتگو با وزیر خارجه در مورد جنگ غزه دعوت شده بودند، با بی‌اعتنایی این دعوت را نپذیرفتند. این افراد در توضیح عدم شرکت در نشست گفتند: «ما نمی‌دانیم که بلینکن یا بایدن چه چیز دیگری باید بشنوند یا ببینند تا آن‌ها را مجبور به پایان دادن به همدستی با اسرائیل در این نسل‌کشی کند. آن‌ها هر روز به ما نشان می‌دهند که برای زندگی چه کسانی ارزش قائل هستند و زندگی چه کسانی را بی‌ارزش می‌دانند. ما در این بحث شرکت نخواهیم کرد». 

دولت بایدن با دور زدن اختیارات کنگره، دو بار فروش اضطراری تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تایید کرده و درخواست‌ها برای آتش‌بس را رد کرده است. 

نظرسنجی دانشگاه کویین‌پیاک که این هفته منتشر شد نشان داد فقط ۳۴ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی نحوه برخورد و موضع‌گیری او در جنگ غزه را صحیح می‌دانند.  یک نظرسنجی دیگر توسط سی‌بی‌اس نیز نشان داد حمایت‌های بایدن از تل‌آویو سبب ریزش دست کم ۳۰ درصدی آراء شده است. 

گفتنی است، حمایت‌های بایدن از رژیم صهیونیستی در حالی رخ می‌دهد که بیش از ۲۷ هزار فلسطینی در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند. از سوی دیگر، سازمان ملل اعلام کرده افرادی که زنده مانده‌اند در وضعیت مناسبی نیستند و بیش از ۵۷۰ هزار نفر از ساکنین غزه گرسنه هستند. 

دادگاه لاهه از رژیم صهیونیستی خواسته است تا از اقدامات منجر به نسل‌کشی در غزه خودداری کند، اما تاکنون تغییری در رویکرد تجاوزکارانه این رژیم دیده نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
بایدن علنی از اسرائیل حمایت می‌کندو بهش تجهیزات جنگی میده ایران می‌ترسه مثل آمریکا از طرفدارانش حمایت کنه همش شانه خالی میکنه .یا رومی رومی یا زنگی زنگی باشید
آخرین اخبار