رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت گفت: اولین فاز استفاده از فناوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان در هفته جاری در یکی از استان‌های کشور با ایجاد آزمایشگاه اولیه اجرایی می‌شود.

 جعفر جندقی رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: اولین فاز استفاده از فناوری های هسته ای در پیشگیری از بیماری های حشرات و جوندگان در هفته جاری در یکی از استان های کشور با ایجاد آزمایشگاه اولیه اجرایی می شود .

وی افزود: در شش ماهه اول امسال ، دو میلیون و ۳۹۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد نظارت قرار گرفته و بیش از ۳۵ هزار مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شدند و مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

جندقی تاکید کرد: عوارض زیان آور بنزین از طریق این برخط هوشمند اندازه گیری می‌شوند و بزودی در جایگاه های پمپ بنزین نصب می شود.

وی افزود: در بحث هوشمند سازی، با روش های مختلفی در سایت های مرکز هوشمند سازی را انجام می‌دهیم تا کاهش زباله های بیمارستانی را داشته باشیم و اکنون در گیلان، مشهد، آذربایجان شرقی و غربی در حال انجام است و این بصورت آزمایشی انجام می شود.

جندقی ادامه داد: ابزاری برای تشخیص تقلبات زعفران، گلاب و عسل از طریق هوش مصنوعی تقلبی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می شود و شرکت های دانش بنیان بزودی این ابزار را تولید می کنند.

در ادامه مراسم مصلحی مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: نتایج آخرین پیمایش انجام شده در کشور اعلام نشده است اما به طور کلی میزان اختلالات سلامت روان در ایران کمتر از ۳۰ درصد است.  

وی ادامه داد: تعداد مراکز سلامت روان از ۲۳ به ۱۰۰مرکز افزایش یافته است. 

حسین فرشیدی معاون بهداشت در خصوص آمار خودکشی و افسردگی گفت: بیشترین آمار خودکشی مربوط به کشورهای اسکاندیناوی و ژاپن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار