دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: همزمان با آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی علاوه بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باید میزان عرضه مصالح ساختمانی هم در بازار بیشتر شود.

پورحاجت کارشناس مسکن و دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: در حال حاضر برای تقویت قدرت تولید مسکن در کشور باید زمینه را برای ورود سازندگان و تولیدکنندگان مسکن فراهم کرد و این اقدام تنها از طریق بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود چراکه بدون حضور و ورود سازندگان بخش خصوصی نمی‌توان امیدی به بهبود وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی داشت.

به گفته وی در حال حاضر بازار مسکن نیازمند مصالح ساختمانی استاندارد و همچنين ارزان قیمت با کیفیت است و همین موضوع خود می‌تواند سازندگان را روانه بازار مسکن کرد و از سوی دیگر اعطای تسهیلات ساخت توسط تمامی بانک‌ها می‌تواند این بازار را به سمت تولید هدایت کند.

او افزود: باید شرایطی فراهم کرد تا بتوان تمامی بانک‌ها را به سمت تولید هدایت کرد و اگر این اقدام صورت نگیرد نمی توان امید داشت که سازندگان وارد این بازار شوند.

این کارشناس مسکن اظهار کرد: اگر تمامی بانک‌ها وارد این بازار شوند و قدرت اعتبار دهی بانک‌های خصوصی کاهش یابد آینده بازار مسکن بهبود می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار