متخصص چشم پزشکی بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان بروجن گفت: نخستین جراحی پیشرفته آندوسکوپیک مجاری اشکی برای مرد ۶۰ ساله در این بیمارستان انجام شد.

پریوش نوری زاده اظهار داشت: نخستین عمل جراحی انسداد مجرای اشکی (DCR) به روش آندوسکوپی بینی در بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن با موفقیت انجام شد.

وی افزود: عمل نادر (DCR) به شیوه آندوسکوپی بینی، یک عمل جراحی است که جریان طبیعی اشک از طریق مجاری اشک به بینی را ترمیم می‌کند و اشک ریزش مفرط را التیام می‌بخشد.

نوری زاده اضافه کرد: این عمل برای مرد ۶۰ ساله با همکاری و تلاش دکتر سرور متخصص گوش و حلق بینی و دکتر پناهی متخصص بیهوشی، در اتاق عمل بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بروجن با موفقیت انجام شد.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه این بیمار با سابقه بسته شدن مجرای اشکی دو طرفه، سمت چپ را سالیان گذشته به روش عمل باز درمان کرده بود، گفت: با عمل جراحی نادر و پیشرفته به روش آندوسکوپی، انسداد مجرای سمت راست به صورت داخلی و بدون بخیه و بازشدگی صورت گرفت.

نوری زاده ادامه داد: این عمل جراحی با تعرفه‌های دولتی، به مدت یک ساعت و نیم بطول انجامید و بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار