مشارکت مردم در حفظ و احیا موجب پایداری بنا‌های تاریخی می‌شود

مدیرکل صندوق توسعه و حفظ و احیا بنا‌های تاریخی کشور در سفر به استان فارس از بنا‌های در دست احیا و مرمت و اماکن تاریخی قابل‌واگذاری به بخش خصوصی بازدید کرد.

محمد طلایی در بازدید از بافت تاریخی شیراز از تعدادی پروژه‌ها و بنا‌های تاریخی در دست مرمت، بنا‌های واگذارشده به بخش خصوصی و پروژه‌های قابل‌واگذاری صندوق حفظ و احیا بازدید کرد. 

او در این بازدید گفت: بافت تاریخی شیراز و شهرستان‌های استان واجد ارزش‌های تاریخی فرهنگی ارزشمندی است که با توجه به محدودیت‌های منابع دولتی برای مرمت و احیا این بناها، قابلیت واگذاری و اخذ مشارکت مردمی دارد. 

مدیرکل صندوق توسعه حفظ و احیا بنا‌های تاریخی کشور گفت: پیرو مذاکراتی که با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد زمینه همکاری برای تحول درزمینه‌ی مرمت و احیا بنا‌های تاریخی، فرهنگی استان فراهم آمده است. 

او افزود: بنا‌هایی که درگذشته به مردم واگذارشده است و تجارب واگذاری این بنا‌ها الگویی برای احیاء بافت تاریخی شیراز و شهرستان‌های استان فارس خواهد بود. 

طلایی ادامه داد: هر جا که مردم در امر حفظ و احیا بنا‌های تاریخی مشارکت کرده‌اند موجب حفظ و پایداری بنا‌ها می‌شود. 

او افزود: با این اقدام در سرعت بخشیدن به امر مرمت و بهره‌برداری از بنا‌ها پرداخته و ا ین بنا‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی با مشارکت مردم مرمت و به فضا‌های فرهنگی، هنری، گالری‌ها و یا مکان‌های گردشگری تبدیل می‌شود. 

منزل تاریخی افشاریان، خانه نصیرالملک، منزل تاریخی برکت، خانه شیرازی، خانه تاریخی دخانچی، خانه صالحی، مجموعه بصیرالسلطنه، عمارت شاپوری، عمارت دیوان‌خانه، خانه محتشم از جمله بنا‌های تاریخی فرهنگی مورد بازدید در این برنامه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.