استاندار یزد گفت: از بانک‌هایی متعهد در پرداخت تسهیلات فرزند آوری تقدیر و بانک‌های سهل انگار ترک فعل می‌خورند.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست مشترک شورای مسکن و شورای هماهنگی بانک‌های استان، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و تسهیلات قانون جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل بررسی کرد و گفت: مردم نباید در صف انتظار برای دریافت این وام‌ها باشند و افرادی که به هر نحو کوتاهی کنند در این زمینه باید جوابگو باشند.

او با تاکید بر پرداخت به موقع تسهیلات فرزندآوری افزود: دراین شرایط برخی بانک‌ها در پرداخت وام‌های فرزند آوری سهل انگاری می‌کنند و این قابل قبول نیست.

استاندار یزد ضمن تهیه تقدیر نامه برای بانک‌هایی که دراین زمینه خوب عمل کرده اند گفت: با هماهنگی دادستان برای بانک‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند ترک فعل خورده شود تا از طریق ستاد بانک‌های خودشان این موضوع دنبال شود.

حسینی مطلق مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری نیز دراین نشست گفت: مصوب شد با توجه به اینکه در برخی از شهرستانها؛ تسهیلات فرزند آوری به کمتر از ۵۰ درصد متقاضیان پرداخت شده، بانک‌ها توجه ویژه و پیگیری‌های مجدانه برای افزایش سهمیه در این شهرستان‌ها داشته باشند.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه سهمیه تسهیلات ودیعه مسکن در استانها، به نسبت تعداد متقاضیان بسیار کم است، پیشنهاد شد تا تعدادی سهمیه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن با بازپرداخت سه ساله به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از محل سایر اعتبارات بانک‌ها و تسهیلات در اختیار استاندار، به این امر اختصاص یابد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری افزود: در برخی از شهرستان‌ها نرخ باروری کمتر از ۲ و نیم، بعد از گذشت یکسال اعلام شد، در حال حاضر در شهرستان میبد، خانواده‌هایی که دو سال از تولد فرزند آن‌ها گذشته، با پیگیری‌های انجام شده اکنون قادر به ثبت نام در سامانه تسهیلات هستند، اما بانک‌ها به علت عدم دریافت ابلاغیه از دادن وام به این خانواده‌ها خودداری می‌کنند.

 حسینی مطلق گفت: دراین نشست مقرر شد تا معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری یزد، پیگیری‌های لازم را برای حل مشکل متقاضیان در شهرستان میبد که دو سال از تولد فرزند ان‌ها گذشته و با وجود ثبت نام در سیستم هنوز موفق به دریافت وام نشده اند را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.