برخلاف تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، ۵۴ شهر این کشور خواهان اعلام آتش‌بس در غزه شدند.

تجزیه و تحلیلی که از داده‌های شهرهای آمریکا انجام شده است امروز پنجشنبه نشان می‌دهد که حدود ۷۰ شهر آمریکا قطعنامه‌هایی در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه صادر کرده‌اند که اکثر آن‌ها خواستار آتش‌بس هستند، که فشار بیشتری بر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به پایان دادن به درگیری‌ها قبل از غزه ایجاد می‌کند. 

رویترز در این خصوص توضیح داد که حداقل ۴۸ شهر با صدور قطعنامه‌های نمادین خواستار پایان بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی شدند، در حالی که ۶ شهر دیگر با صدور قطعنامه‌هایی خواستار صلح در مقیاس گسترده‌تر شدند. در همین حال ۲۰ قطعنامه در محکومیت عملیات حماس در ۷ اکتبر گذشته صادر شده است.

 اکثر قطعنامه‌هایی که خواستار آتش‌بس هستند در ایالت‌های دموکرات مانند کالیفرنیا به تصویب رسیده‌اند، اما حداقل ۱۴ قطعنامه در ایالت‌های نوسانی مانند میشیگان که نه کاملا دموکرات است نه کاملا جمهوریخواه صادر شده است.

تحلیل رویترز نشان داد که شیکاگو بزرگترین شهری بود که خواستار آتش بس شد و پس از آن شهر‌های دیگر نیز از جمله سیاتل، سانفرانسیسکو، کاربورو، کارولینای شمالی، ویلمینگتون و دلاور خواستار این تصمیم شدند.

گابریلا سانتیاگو رومرو، یکی از اعضای شورای دیترویت که به قطعنامه آتش بس میشیگان رای مثبت داد، گفت که رای به نفع آتش بس غزه نشان دهنده ناامیدی رای دهندگان جوان و غیرسفیدپوست نسبت به بایدن و دیگر رهبران حزب دموکرات است.

 او افزود: رای دهندگان جوان رهبری می‌خواهند که آماده گوش دادن به آن‌ها باشد. دموکرات‌ها باید به درخواست‌های آن‌ها گوش دهند و روی تنوع سرمایه گذاری کنند.

داگلاس ویلسون، یک استراتژیست دموکرات در ایالت نوسانی کارولینای شمالی از سویی دیگر گفت: جنگ در ذهن رای دهندگان خواهد بود، به ویژه با حضور رای دهندگان مسلمان و یهودی که می‌توانند در مورد انتخابات در برخی ایالت‌ها تصمیم گیری کنند.

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در طول جنگ باعث شد آمریکایی‌ها به شدت دچار اختلاف شوند. حتی اعتراض‌ها و شکایت‌های قضایی علیه دولت بایدن نیز تداوم داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار