خستگی و خواب آلودگی بیشترین علت تصادف ها

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است که بیشتر تصادف ها هم به این دلیل اتفاق می‌افتد.

سرهنگ دانایار افزود: سرعت و سبقت غیر مجاز، بی‌توجهی به روبرو به دلیل استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی را از عوامل اصلی در تصادفات عنوان کرد.
 
وی به رانندگان توصیه کرد: به هیچ وجه با حالت خستگی و خواب آلودگی به رانندگی ادامه ندهند و از هرگونه عجله و شتاب پرهیز نمایند تا با رعایت مسائل ایمنی،سلامت به مقصد برسند.
 
رئیس پلیس راه استان همچنین ادامه داد: رانندگان قبل از حرکت حتما استراحت کافی داشته باشید و چنانچه در حین رانندگی احساس خوای آلودگی کردند در محل ایمنی پارک کرده و استراحت نمایید.

دانایار با تاکید بر اینکه رانندگی به همراه خواب آلودگی بيش از چهار برابر، خطر تصادفات رانندگی را افزايش می دهد اضافه کرد: این عامل در کنار رفتار پرخطر دیگر رانندگان، وضعیت جاده‌ها و کیفیت کارکردی خودروها می‌تواند حوادث ناگواری را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه سرنشینان خودرو نیز نقش مهمی در پیشگیری از بروز تصادفات و سوانح رانندگی دارند گفت: بیدار ماندن و همراهی سرنشینان خودرو در مسیر تردد در کنار راننده، می‌تواند در هوشیاری و عدم خواب آلودگی رانندگان بسیار تاثیرگذار و مفید باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.