با حضور رئیس جمهور ۱۵۷ طرح صنعت نفت و انرژی در هرمزگان به بهره برداری رسید.

با حضور رئیس جمهور واحد پترو پالایش آذرخش بناگستر کرانه به نمایندگی  ۱۵۷ طرح صنعت نفت و انرژی در هرمزگان به بهره برداری رسید.

در این مراسم  عملیات اجرایی ساخت نیروگاه اتمی سیریک با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در  شهرستان سیریک و با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

رئیس جمهور گفت:  با گذشت چهل و پنج سال از انقلاب شاهد گامهای بلندی در کشوریم که توانسته ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فناور کند که عنوان زیبنده ای است.

او افزود: جوانان با استفاده از دانش و فناوری های نوین توانستند توانایی خود را در عرصه اجرا و عمل نشان دهند.

رئیس جمهور گفت: آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه اتمی به عنوان زیرساخت برای پیشرفت کشور مطرح است و به دست مهندسان، کارگران و فعالان این عرصه هرچه سریعتر وارد مدار شود و به بهره برداری برسد.

آیت الله ابراهیم رئیسی گفت: از طرح های صنعتی مورد بهره برداری امروز 128 کارخانه اقتصادی و صنعتی است که کاری جهادی و بزرگ و گامی بزرگی در جهت استقلال اقتصادی  است .

رئیس جمهور افزود: تولید، محور فعالیت اقتصادی است و همه باید برای رشد تولید تلاش کنند .

آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف سوخت در کنار مدیریت تولید گفت: وزارتخانه ها ضمن مدیرت تولید با کیفیت و استاندارد و تجاری سازی این تولید و صادرات در کنارش باید مدیریت مصرف را لحاظ کنند.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: طرح‌ها ی مورد بهره برداری شامل ۷ شهرک صنعتی، ۱۲۸ کارخانه جدید از محل اعتبارات ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیون تومانی دور نخست سفر، ۴ واحد صنعتی و پتروپالایشی، ۱۷ کارخانه صنایع تبدیلی کشاورزی و دو نیروگاه برق است.

مهدی دوستی افزود: با ساخت این دو نیروگاه، تولید برق ۲۴۳ مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار هرمزگان افزود: یکی از راهبرد‌های اقتصادی از سوی دولت، ایجاد ارزش افزوده کالا‌های صادراتی است.

وی گفت: برای تمرکز در تولیدات صنایع، هنرستان‌های مربوط به آن در استان راه اندازی شده است.

مهدی دوستی افزود: همچنین دانشکده‌های متالوژیک و شیلات هم در استان توسعه یافته اند.

استاندار هرمزگان گفت: رتبه اقتصادی هرمزگان در آغاز دولت سیزدهم ۹ بود که هم اکنون به رتبه نخست سرمایه گذاری رسیده است.

دوستی افزود: صنعت کشتی سازی یکی از صنایع پیشران در هرمزگان است که برای ساخت این کشتی‌ها باید زنجیره فولاد و آلومنیوم استان تکمیل شود.

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۴ و نیم تن فولاد خام در استان تولید می‌شد که هم اکنون با پیشرفت ۲۳ درصدی، به ۱۰ میلیون تن افزایش یافته است.

رئیس جمهور از واحد پترو پالایش آذرخش بناگستر کرانه هم بازدید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.