وزیر خزانه داری آمریکا خواستار تسریع در روند تصویب بودجه اوکراین در کنگره این کشور شد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ محسوب می‌شود. با این حال، پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای که باعث به دست گرفتن مجلس نمایندگان شد، اکنون به کابوسی برای ادامه کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف تبدیل شده است؛ موضوعی که می‌تواند شکست حتمی این کشور در جبهه‌های نبرد با روسیه را درپی داشته باشد. 

به گزارش تله تریدر، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز (چهارشنبه) قرار است در نطق خود در کنگره، از قانونگذاران آمریکایی بخواهد در مورد موضوع بودجه اوکراین به سرعت عمل کنند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این مقام ارشد مالی آمریکا آمده است: حمایت مالی ما به طور جدی با موفقیت اوکراین در جبهه‌های نبرد مرتبط است. این امر به حمایت از اوکراین در جبهه‌های نبرد کمک می‌کند. به زبان بسیار ساده، ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین پیش از اتمام مهماتش، پولش تمام شود. 

یلن تاکید دارد: اگر واشنگتن نتواند حمایت بیشتری از اوکراین ارائه کند، این امر تبعات غیرقابل تصوری نه تنها برای کی‌یف، بلکه برای امنیت جمعی ما خواهد داشت. 

گفتنی است اکنون ده‌ها میلیارد دلار کمک مالی - تسلیحاتی دولت بایدن به اوکراین به دلیل عدم حمایت قانونگذاران جمهوریخواهان کنگره، مسدود شده است. این در حالی است که متحدان اروپایی اوکراین توان تامین مالی - تسلیحاتی کی‌یف را در جبهه‌های نبرد ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار