مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۹ طرح تولیدی در ۶ شهرستان استان برای افتتاح در دهه فجر امسال آماده شده که سرمایه‌گذاری انجام شده برای آن‌ها بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال است.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با افتتاح ۱۹ طرح، برای هزار و ۲۵۷ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، گفت: این طرح‌ها اغلب در زمینه‌های صنایع نساجی و سلولزی، صنایع غذایی، قطعه و ماشین سازی بوده و طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی و قند میلاد مهاباد از مهم‌ترین آنهاست.

وی افزود: از کل طرح‌های افتتاحی ۱۱ فقره در ارومیه، سه مورد در مهاباد، ۲ طرح در خوی، یک طرح در تکاب، یک طرح در سلماس و یک طرح در شهرستان نقده آماده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: از هفته دولت تا دهه فجر امسال ۸۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای سه هزار و ۷۴۶ نفر صادر و به بهره برداری رسیده است.

سرتیپی گفت: در این مدت، ۴۶۸ فقره جواز تاسیس برای ایجاد طرح‌های جدید صنعتی یا توسعه‌ای با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۰ هزار و ۶۰۷ نفر صادر شده است.

در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۸ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال‌زایی برای ۶۱ هزار و ۱۳۹ نفر را فراهم کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.