کاهش واحد‌های صنعتی راکد کشور

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: میزان واحد‌های صنعتی راکد کشور از ۱۸ به ۱۳ درصد کاهش یافت.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی در نواحی صنعتی استان اصفهان گفت: میزان واحد‌های تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور در ٢ سال گذشته  از ۱۸ به ۱۳ درصد کاهش یافت.

 روح‌الله ابراهیمی  افزود: دولت سیزدهم تلاش زیادی برای فعالیت مجدد واحد‌های راکد و همچنین افزایش تولید واحد‌های فعال کرده است.

او گفت:بر همین اساس در ۲ سال اخیر چهار هزار و ١٠٠ واحد راکد دوباره به چرخه تولید بازگشتند و چهار هزار و ٩٠٠ واحد نیز که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کردند ظرفیت تولید خود را به بالای ۵۰ درصد رساندند.

معاون شرکت شهرک‌های ایران خاطرنشان کرد: اعتبار طرحهای عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی کُل کشور در سالجاری بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است.

ابراهیمی با اشاره به ناترازی در تولید و مصرف برق در کشور تصریح کرد: در مشکلات مرتبط با کمبود برق، نخستین بخشی که با خاموشی روبه‌رو می‌شود واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند با این وجود در سالجاری حدود ۶۰۰ مگاوات در انرژی برق مدیریت مصرف داشتیم.

او تصریح کرد: احداث شهرک‌های صنعتی با محوریت تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در دستور کار قرار دارد بر همین اساس زمین مورد نیاز در ۱۷ شهرک را تا پایان سالجاری واگذار خواهیم کرد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت رسمی صنعتی مستقر در شهرک‌ها ضروری است و در این راستا عزم جدی داریم.

ابراهیمی گفت: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی تخصصی باید جدیت دنبال شود و در اصفهان شهرک تخصصی پوشاک می‌تواند سرآمد باشد.

۴۵ طرح زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اصفهان، امروز به مناسبت «دهه فجر» در محل اتاق بازرگانی این شهر به بهره‌برداری رسید.

۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرحهای زیرساختی و عمرانی نواحی صنعتی استان  هزینه شده است.

همچنین امروز عملیات اجرایی (کلنگ‌زنی) ۴۵ طرح زیرساختی با بیش از  ١٢ هزار میلیارد ریال  اعتبار در نواحی صنعتی و شهرک‌های استان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار