کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با وجود جو به نسبت آرام و پایدار در استان، دمای هوای امشب مشهد به ۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر همین اساس پدیده مه و کاهش دید در اوایل روز فردا در برخی نقاط استان به خصوص در نواحی سردسیر و مرتفع قابل پیش‌بینی است.

او افزود: همچنین وزش باد در نواحی بادخیز به خصوص در جنوب و جنوب شرق خراسان رضوی افزایش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از روز جمعه و همچنین طی روز شنبه، سامانه بارشی بر روی استان فعال خواهد شد که پیامد آن، بارش باران و برف در بیشتر نقاط خواهد بود و همچنین بارش برف در نواحی شمالی و سردسیر قابل پیش‌بینی است.

اثمری بیان کرد: در این مدت بیشترین میزان حجم بارش در نواحی شمال و شمال غرب خراسان رضوی رخ خواهد داد.

او تصریح کرد: با خروج این سامانه ناپایدار از روز یکشنبه وزش باد در بیشتر نقاط خراسان رضوی افزایش خواهد یافت و موجب افزایش پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا هفت درجه سلسیوس در نوسان بوده است، تاکید کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به هفت درجه و کمینه دمای هوای این کلانشهر نیز به ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید.

اثمری اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۲درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند.

او افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان بردسکن با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی طی این مدت از شهرستان‌های قوچان و کلات با یک دهم میلیمتر گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.