مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۶۱ طرح حوزه این اداره‌کل به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  در نشست خبری گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح‌‎های حوزه گردشگری استان سمنان سرمایه‌گذاری شد که با همراهی بخش‌خصوصی آماده افتتاح است.

وی ابراز کرد: ۳۳ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای یکهزار و ۵۰۰ نفر در استان سمنان در حال ساخت است که که در تقویت زیرساخت‌های گردشگری موثر است و سال گذشته نیز ۲۹۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان هزینه شد.

کرم‌زاده افزود: تعهد اشتغال اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ است که تاکنون ۴۶۰ فرصت شغلی ایجاد شد که نشان از تحقق تعهد اشتغال است.

وی تصریح کرد: ۲۰ بسته سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان تهیه شد و برای هشت بسته مجوز‌های لازم نیز اخذ شده و آماده جذب سرمایه گذار است.

این مسوول ادامه داد: خواهرخواندگی استان سمنان با یکی از شهر‌های چین در زمینه سفال و سرامیک در دست پیگیری است که این کار اقدامی ارزشمند در رونق صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: انتخاب سمنان به عنوان نماینده ایران در اتحادیه شهر‌های در مسیر جاده ابریشم اقدامی ارزشمند در معرفی این استان در عرصه بین‌المللی و رونق گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.