مدیرکل پست استان اردبیل گفت:سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ بدون مراجعه به درب منازل صورت خواهد گرفت.

مهران ناظر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ارتباطات پستی و مخابراتی شهرستان خلخال با اعلام این خبر، گفت: برای سهولت در کار سرشماری نفوس و مسکن ۱۴۰۵ کشور و بدون مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل طرح «جی نف» و یا (شهر هوشمند) در شهرستان‌های استان اردبیل اجرا می‌شود.

مدیرکل پست استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح ملی جی نف یکی از زیرساخت‌های مهم شهر هوشمند است، افزود: پس از جمع‌آوری و به روز رسانی اطلاعات، کد پستی هوشمند و پلاک نوسازی تولید شده و در سر درب منازل نصب می‌شود و این بخشی از طرح هوشمندسازی شهر است.
او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های طرح جی نف در استان اردبیل ایجاد شده است، گفت: جی نف در واقع امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌کند.

مدیرکل پست استان اردبیل با اشاره به اینکه به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی جی نف امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی فراهم می‌شود، افزود: هدف از ایجاد زیرساخت جی نف امکان استفاده متولیان مدیریت واحد شهری و ایجاد ارتباط به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت‌های شهری بوده که منجر به پاسخ‌های فوری به نیاز‌های شهر و شهروندان می‌شود.

ناظر با برشمردن مزایای جی نف گفت: از جمله مزایای جی نف افزایش کارایی، افزایش دقت و داده‌های قابل اطمینان است که باعث افزایش هوشمندسازی و کاربرد‌های متناسب با شهر هوشمند می‌شود.

او افزود: این کاربرد‌ها مشتمل بر نیاز‌های عادی شهروندان از جمله برنامه‌ریزی سفر‌های درون شهری، کسب و کار‌های خصوصی و دولتی، مکان‌یابی اماکن، نیاز‌های عمومی شامل مدیریت بحران، تجمیع قبوض و خدمات اورژانسی است.

مدیرکل پست استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح جی‌نف در شهرستان خلخال آغاز شده است، گفت: برای افزایش سرعت پیشرفت و روند این طرح همکاری شهرداری‌های این شهرستان برای نصب و راه‌اندازی پلاک‌های کد پستی هوشمند ضرورت دارد.

ناظر با بیان اینکه نیروی انسانی فعال در اداره پست خلخال برابر با استاندارد‌های تعریف شده است، تصریح کرد: در صورت نیاز به افزایش پست‌های سازمانی در این اداره اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.