انقلاب اسلامی از مدرسه آغاز شد

وزیر آموزش و پرورش در آئین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ در مدرسه رفاه، شورای انقلاب را ایجاد کردند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در آئین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما از مدرسه آغاز شده و رهبر فقید اسلامی ۱۲ بهمن وقتی وارد ایران شدند به مدرسه رفاه رفتند و شورای انقلاب را ایجاد کردند و چند روز بعد به مدرسه علوی رفته و انقلاب را از آنجا هدایت کردند.

وی افزود: اگر بخواهیم کشور را به قله برسانیم باید به مدرسه توجه کنیم.

وی ادامه داد: هر کشوری پیشرفت‌هایی دارد و چالش‌ها و کاستی‌هایی دارد. هر شهر و روستایی داشته‌ها و نداشته‌هایی دارد. عقل انسان بر آن چیزی که دارد تکیه می‌کند، من همه شما را دعوت می کنم به اینکه مقایسه کنیم که چه بودیم و چه هستیم.

او ادامه داد: پیشرفت‌های امروز در مقایسه با پیشرفت‌های دیروز حیرت آور است. در گذشته از دو نفر یک نفر بی سواد بود اما با انقلاب تعداد سواد آموزان افزایش یافته است.

صحرایی در پایان اظهار کرد: من  از معلمان شهید یاد می‌کنم معلمان در انقلاب ما نقش کلیدی داشتند. معلمان خستگی‌ها را با آگاهی‌بخشی از بین بردند. در جنگ نیز حضور معلمان و دانش‌آموزان قابل مقایسه با دیگر گروه‌ها نیست. امیدوارم پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای آن پایه حرکت ما به سمت آینده باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار