مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی گلستان مستعد بیابانی شدن است از اجرای طرحی برای احیای پوشش گیاهی در استان خبر داد.

حمید سلامتی گفت: بنا داریم در مناطق شمالی استان در یک برنامه ۱۰ ساله نوار سبزی را از گمیشان تا مراوه‌تپه با هدف کاهش روان آب‌ها و کاهش اثرات ریزگرد‌ها ایجاد کنیم که اجرای آن نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: در دهه فجر امسال ۲۰ طرح منابع طبیعی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که با اجرای این پروژه‌ها ۱۰ هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خصوص طرح کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال گفت: تعهد استان گلستان برای اجرای این طرح ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نهال است که اجرای آن در استان از سال گذشته آغاز شد.

او یادآور شد: از ۶ میلیون و هشتصد هزار نهال ۱.۵ میلیون نهال جنگلی برای عرصه‌های بیابانی و مرتعی است که تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نهال کاشته شده و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نهال دیگر نیز تولید شده است.

سلامتی افزود: ۴ نهالستان دولتی با ۱۹ گونه و ۶۰ نهالستان خصوصی در سطح استان برای تهیه نهال‌ها مشغول فعالیت هستند.

او با بیان اینکه توجه به حفظ منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: اکنون ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.