مدیرعامل شرکت بندرخشک پیشگامان یزد گفت: هشت هزار تن نهاده دامی از کشور روسیه به بندرخشک پیشگامان انجام شد.

 ظهوری مدیرعامل شرکت بندرخشک پیشگامان یزد گفت: با بهره برداری از مرحله‌ی اول سیلوی ۵۰ هزار تنی بندرخشک پیشگامان، در قالب هشت کندوی ۶ هزار و ۲۵۰ تنی انجام شد و در اولین گام شرکت‌های تابعه پیشگامان اقدام به خرید هشت هزار تن نهاده دامی از کشور روسیه کرد.

او اظهار داشت: برای اولین بار ترانزیت داخلی را از بندر امیرآباد به سمت بندر خشک پیشگامان توسط حمل ریلی انجام دادیم و توانستیم مستقیما از کشتی، به واگن بارگیری کنیم و ترانزیت داخلی را به گمرک یزد انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت بندرخشک پیشگامان گفت: محموله هشت هزار تنی نهاده دامی گروه پیشگامان در مسیری به طول ۱۱۱۵ کیلومتر را طی کرده تا به بندر خشک رسیده است.

ظهوری افزود: ما توانستیم هزینه تمام شده‌ی کار را کاهش دهیم و تا با ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر به دست دامدار و مرغدار برسد.

او گفت: برنامه بعدی ما این است که کارخانه خوراک دام و خوراک آبزیان در دست ساخت است تا بتوانیم کارخانه‌ها را پشتیبانی کنیم و در آنصورت واردات را به میزان نیاز انجام خواهیم داد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم با اشاره به اینکه موضوع نهاده‌های دامی از برنامه‌های استراتژیک است که در استان تاثیر بسزایی در بهای تمام شده گروه کالایی خوراکی‌ها بویژه در حوزه اقلام پروتئین دارد، گفت: جزو معدود استان‌هایی هستیم که موفق شدیم خودمان در زمینه واردات نهاده‌های دامی اقدام را انجام دهیم.

پاکدل افزود: واردات نهاده‌های دامی از طریق بندرخشک، تاثیر زیادی در بهای تمام شئه‌ی کالا‌ها و ثبات قیمت اقلام پروتئینی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار