وزیر دفاع طالبان در دیدار با شرکت کنندگان نشست ابتکار منطقه‌ای افغانستان بر برقراری ثبات و تأمین امنیت مرزهای افغانستان، تحکیم روابط دوستانه با کشورها اطمینان داد.

پس از پایان نخستین نشست ابتکار منطقه‌ای افغانستان در کابل با حضور نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای همسایه افغانستان محمد‌ یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان میزبان شرکت کنندگان در این نشست بود.

وزیر دفاع طالبان در این دیدار از تعهد حکومت سرپرست به برقراری ثبات و تأمین امنیت مرزهای افغانستان، تحکیم روابط دوستانه ‌بر مبنای احترام متقابل با کشورها و همکاری‌های اقتصادی اطمینان داد.

همچنین وزارت دفاع طالبان از دیدار جداگانه محمدیعقوب مجاهد با نمایندگان کشورهای چین، پاکستان و ایران خبر داده است.

وزیر دفاع طالبان به دیپلمات های ایرانی، پاکستانی و چینی گفت طالبان آماده تضمین امنیت و همکاری برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این کشورها در افغانستان است.

براساس خبرنامه، در این دیدارها مجاهد درباره روابط متقابل، همکاری‌های اقتصادی و امنیتی با نمایندگان این کشورها گفت‌وگو کرد.

خبرنامه افزود پیش از این دیدارها، نمایندگان کشورهای هند، ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، ازبکستان، اندونزی، ترکمنستان و قرقیزستان در مهمانی وزیر دفاع این گروه حضور یافته بودند.

وزارت خارجه طالبان گفت شرکت‌کنندگان این نشست بر گسترش روابط تجاری و همکاری‌های منطقه‌ای با محوریت افغانستان تاکید کردند.

نشست «ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان» با حضور نمایندگان ۱۱ کشور منطقه روز دوشنبه در کابل به میزبانی طالبان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.