مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تشکیل دبیرخانه چهار شهر و روستای ملی صنایع‌دستی بهشهر، آلاشت، بابل و تنکابن در استان مازندران خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: دبیرخانه‌های شهرملی گلیچ با دبیری شهردار در شهرداری بهشهر، شهر ملی جاجیم با دبیری شهردار آلاشت در فرمانداری سوادکوه، روستای ملی حصیربافی با دبیری فرماندار بابل در فرمانداری بابل و روستای ملی سفال با دبیری فرماندار تنکابن در فرمانداری تنکابن، راه‌اندازی شد.

او افزود: دبیرخانه‌های شهر‌های ملی وظیفه مدیریت، برنامه‌ریزی، نظارت، جذب و تخصیص اعتبارات در راستای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات صنایع‌دستی در محدوده‌های جغرافیایی خود را برعهده دارند.

ایزدی همچنین ثبت شهر‌ها و روستا‌های مذکور در لیست جهانی صنایع‌ دستی را از دیگر وظایف این دبیرخانه‌ها برشمرد و گفت: تمامی برنامه‌های این مناطق ملی صنایع‌دستی استان در این دبیرخانه‌ها پیگیری و اجرا می‌شود.

او از شهر‌های گلیج و جاجیم و روستا‌های سفال و حصیر که در لیست آثار ملی صنایع‌دستی جای گرفته است، به عنوان شناخته‌ترین مقاصد گردشگری صنایع‌دستی مازندران یاد کرد و افزود: مناطق یاد شده بجز صنایع‌دستی مذکور محل تولید انواع و اقسام رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی است که در کنار دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌تواند در قالب بسته کامل سفر در دفاتر خدمات توریستی استان به صورت تور تعریف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.