مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تشکیل دبیرخانه چهار شهر و روستای ملی صنایع‌دستی بهشهر، آلاشت، بابل و تنکابن در استان مازندران خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: دبیرخانه‌های شهرملی گلیچ با دبیری شهردار در شهرداری بهشهر، شهر ملی جاجیم با دبیری شهردار آلاشت در فرمانداری سوادکوه، روستای ملی حصیربافی با دبیری فرماندار بابل در فرمانداری بابل و روستای ملی سفال با دبیری فرماندار تنکابن در فرمانداری تنکابن، راه‌اندازی شد.

او افزود: دبیرخانه‌های شهر‌های ملی وظیفه مدیریت، برنامه‌ریزی، نظارت، جذب و تخصیص اعتبارات در راستای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات صنایع‌دستی در محدوده‌های جغرافیایی خود را برعهده دارند.

ایزدی همچنین ثبت شهر‌ها و روستا‌های مذکور در لیست جهانی صنایع‌ دستی را از دیگر وظایف این دبیرخانه‌ها برشمرد و گفت: تمامی برنامه‌های این مناطق ملی صنایع‌دستی استان در این دبیرخانه‌ها پیگیری و اجرا می‌شود.

او از شهر‌های گلیج و جاجیم و روستا‌های سفال و حصیر که در لیست آثار ملی صنایع‌دستی جای گرفته است، به عنوان شناخته‌ترین مقاصد گردشگری صنایع‌دستی مازندران یاد کرد و افزود: مناطق یاد شده بجز صنایع‌دستی مذکور محل تولید انواع و اقسام رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی است که در کنار دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌تواند در قالب بسته کامل سفر در دفاتر خدمات توریستی استان به صورت تور تعریف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار