مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بیماری‌های دامی نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته که به دلیل افزایش مایه کوبی بوده است.

ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون، موردی از آنفولانزای فوق حاد در طیور استان گزارش نشده که به علت تشدید مراقبت‌های سلامت بوده است.
او افزود: امسال با وجود افزایش ۱۵ درصدی جوجه‌ریزی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل و افزایش تراکم، تلفات بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافت.

آقای عسکری فرد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آبزیان یادآور شد: اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای شدیدی برای جلوگیری از بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو انجام شد که با وجود آلودگی شدید استان‌های بوشهر و هرمزگان و خطر انتقال بیماری به مزارع استان با افزایش ۲۵ درصدی برداشت میگو در مزارع استان نسبت به سال قبل مواجه بودیم.

انجام ۱۳ میلیون نوبت سر واکسیناسیون در دام‌های سبک و سنگین

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در خصوص واکسیناسیون دام‌ها گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ میلیون نوبت سَر واکسیناسیون دام سبک و ۸۰۰ هزار نوبت برای دام سنگین در استان علیه بیماری‌های دامی انجام شده است.

او با بیان اینکه مایه کوبی دام در همه نقاط استان انجام می‌شود ادامه داد: این میزان مایه کوبی طی ۱۰ ماه نخست امسال با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به زمان مشابه پارسال همراه بوده است.

عسکری فرد ادامه داد: مجموعه دامپزشکی حاکمیتی است که نقش مستقیمی در مقوله اقتصاد و بهداشت عمومی دارد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به فعالیت‌های متنوع دامپزشکی در مناطق مختلف شهری، روستایی و سخت‌گذر، دریا و مرتفع‌ترین نقاط استان تصریح کرد: رزمایش خدمات جهادی به نام جهاد دامپزشکی برای محرومیت‌زدایی در مناطق سخت‌گذر استان با حضور ۱۴ نهاد در ۵ شهرستان و ۱۰۵ روستا برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.