حمید بهادری گفت:موافقت با ساخت طرح زیرگذر زیبا شهر ورودی ایستگاه راه آهن زاهدان در سال ۹۹ انجام و در ابتدای کار مقرر شد این طرح بزرگ را راه آهن با همکاری و مشارکت شهرداری شروع و به اتمام برساند.
وی افزود: در تمام نقاط کشور اجرای طرحهایی که قرار است جاده از زیر ریل راه آهن عبور کند بر عهده شهر و شهرداری است، اما در زاهدان راه آهن قصد کمک در این طرح را داشت تا کمکی به پیشرفت سیستان و بلوچستان و این شهر کند.
وی ادامه داد: بعد از موافقت هیات مدیره شهرداری اعلام کرد منابع مالی لازم را نداشته و امکان مشارکت در این طرح وجود ندارد؛ بنابراین طرح موضوع فوق، شروع این عملیات بزرگ را با وقفه مواجه کرد.
سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: این طرح توسط مشاور تهیه و برای تایید کمیتههای راه آهن ارجاع شد؛ اما بعد از مدتی شهرداری اعلام کرد همزمان با اجرای طرح باید خودروهای شهری هم تردد کنند و اجرای کار با وقفه مواجه شد.
وی گفت: بار دیگر مجبور شدیم تا مشاور طرح دیگری را تهیه و برای تاییدیه به هیات مدیره ارجاع دهیم و این اقدام یعنی بودجه و مناقصه جدید برگزار و پیمانکار طرح مجدد مشخص شود که اختلافات موجود یک سال در اجرای کار تاخیر ایجاد کرد.
بهادری ادامه داد: جابجایی دکلهای برق و خط فشار قوی هم حدود چهار ماه کار را متوقف کرد و مجبور شدیم در کنار این طرح، ۲ کنار گذر ایجاد کنیم که این اقدام نیز از محل بودجه پروژه تامین شد.
وی افزود: در تمام نقاط کشور چنین گذرگاههایی وقتی ساخته میشود تردد خودروها کاملاً متوقف و از مسیرهای جایگزین استفاده میشود؛ اما نمیدانیم چرا در این طرح و در شهر زاهدان این کار انجام نشد که اگر این اتفاق میافتاد یک سال گذشته طرح زیرگذر زیبا شهر به اتمام میرسید.
سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: با این وجود حدود ۲ ماه گذشته که ۹۳ درصد کار انجام شده بود و سقف قرارداد اجازه انجام کار بیشتر را به راه آهن نمیداد و قانوناً باید طرح متوقف و برای ادامه کار قرارداد و مناقصه جدید و پیمانکار در نظر گرفته میشد، به علت اینکه در ماههای پایانی سال به سر میبریم اگر این اتفاق رخ میداد قطعاً یک سال دیگر پروژه زمان میبرد؛ بنابراین تصمیم به مذاکره با معاون عمران استانداری سیستان و بلوچستان گرفتیم و قرار شد هفت درصد باقیمانده از کار را شهرداری انجام دهد.
منبع:ایسنا