مجدی گفت: از بین ۱۰ سالن پردیس سینمایی باغ کتاب تهران پنج سالن با تعداد ۲۳، ۳۰ و ۴۵ صندلی طراحی شده، که مناسب دورهمی‌های خانوادگی است.

رضا مجدی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه باغ کتاب تهران درباره تاثیر سینما در تکمیل چرخه فرهنگی مجموعه باغ کتاب تهران گفت: سینما می‌تواند برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان موثر باشد. موضوعاتی مانند سینمای اقتباس موضوع مهمی است. شما می‌توانید بهترین فیلم‌ها را از کتاب اقتباس کنید. به هر حال، نقطه شروع باغ کتاب کتاب است. تمام موضوعات صنایع فرهنگی خلاق از جمله حوزه‌های آموزشی، علمی، سرگرمی و هنری را در باغ کتاب شاهدش هستیم.

مجدی با اعلام این خبر که بیشترین مخاطبان باغ کتاب خانواده‌ها هستند، توضیح داد: بیش از ۶۵ درصد افراد حاضر در مجموعه خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان هستند. صبح‌ها بیشترین مخاطبان دانش‌آموزان هستند، که در کنار استفاده از باغ علم کودک و نوجوان فیلم تماشا می‌کنند. مخاطبین وفادار باغ کتاب حدود ۴ ساعت در مجموعه حضور دارند. سینما می‌تواند این چرخه فرهنگی را تکمیل کند. اگرچه باغ کتاب به عنوان یک مجموعه فرهنگی در حوزه کتاب فعالیت می‌کند، ولی از موضوعات هنری مانند سینما، موسیقی و تئاتر غافل نیست. ما الان در باغ کتاب مجموعه‌های علمی، هنری و فرهنگی داریم.

مدیر عامل باغ کتاب تهران درباره سالن‌های مختص خانواده‌ها در پردیس سینمایی باغ کتاب توضیح داد: از بین ۱۰ سالن سینمایی، پنج سالن به صورت وی‌آی‌پی با تعداد ۲۳، ۳۰ و ۴۵ صندلی طراحی شده و مناسب دورهمی‌های خانوادگی است، تا خانواده‌ها به صورت دسته‌جمعی به تماشای فیلم‌های روز سینما بنشینند. بزرگ‌ترین سالن، ظرفیت ۴۴۵ نفره دارد با بالکن که مخصوص میهمانان ویژه است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه اختلافات حقوقی بین شهرداری تهران و پیمانکار باغ کتاب حل و فصل شد؟ توضیح داد: این اختلاقات حقوقی بود، که بخاطر مسائل مالی و مدیریتی و دوره کرونا ایجاد شده بود. از آنجایی که پروژه باغ کتاب در بخش‌هایی به صورت کامل راه‌اندازی نشده بود و بخش‌هایی از آن در اختیار شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی بود، اختلافات دوره قبل مدیریت شهری ریشه دواند و تا زمان مدیریت جدید شهری ادامه داشت که در نهایت منجر به تعطیلی سینما‌های باغ کتاب شد. در دوره مدیریت جدید با تاکید آقای زاکانی این موضوع پیگیری شد و با همکاری بخش‌های مختلف، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سایر بخش‌های حقوقی و همکاران شورای شهر مثل آقای علوی مسئله حل و سالن‌ها بازگشایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.