افزایش ۱۹ درصدی صادرات کالا از خراسان‌شمالی به لحاظ وزنی

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: ۱۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کالا در ۱۰ ماهه امسال از گمرک استان صادر شده است.

عباس باقری  گفت: ۱۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون و ۱۹ هزار دلار در ۱۰ ماهه امسال از گمرک استان صادر شده است.

وی افزود: هزار و ۹۰۵ فقره اظهار نامه صادراتی هم در گمرک استان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش دارد.

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: کالا‌های خراسان شمالی به ۱۸ کشور صادر شده است و در استان بیش از ۳۰ شرکت در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند.

باقری افزود: عمده کالا‌های صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، محصولات فولادی و گرانول است و بیشتر کشور‌های هدف صادراتی شامل ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا و عراق است.

وی درباره واردات کالا به خراسان شمالی گفت: درسال ۱۴۰۲، بیش از ۱۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۱۰۱ هزار دلار از طریق گمرک به استان وارد شده است.

باقری با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی صدور اظهارنامه برای واردات کالا، افزود: این میزان کالا در قالب صدور ۱۴۲ فقره اظهارنامه به استان وارد شده و بیشتر کالا‌های وارداتی شامل مواد اولیه خط تولید، ماشین آلات و مواد مورد نیاز خط تولید کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی، چراغ قوه، قطعات کمپرسور، دستگاه بذر کار، سنگ آلومینیوم و ماشین آلات قالب گیری است که بیشتر از کشور‌های چین، ترکیه، آلمان و پاکستان وارد شده است.

باقری گفت: درآمد گمرک استان در ۱۰ ماهه امسال حدود یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به درخواست برخی واحد‌های تولیدی خراسان شمالی برای صدور ضمانت نامه واردات کالا، گفت: گمرک استان امسال بیش از ۶۵۷ میلیارد ریال ضمانت نامه برای متقاضیان صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هزار و ۲۵۱ درصد رشد دارد.

برچسب ها: گمرک ، بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.