ژاپن نیز مانند ۹ کشور دیگر برای حمایت از رژیم صهیونیستی، کمک‌های خود را به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی قطع کرد.

ژاپن از آمریکا و سایر متحدان آن پیروی کرد و بودجه آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر مشارکت اعضای این سازمان در جنگ با رژیم صهیونیستی را قطع کرد.

خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد که ماکی کوبایاشی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که کمک‌های اضافی به آنروا فعلا تا زمانی که موضوع بررسی شود، متوقف خواهد شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا در روز جمعه ادعا کرد که به طور موقت کمک مالی خود به آنروا را متوقف می‌کند، زیرا از اتهامات مربوط به دست داشتن ۱۲ کارمند آنروا در حمله غافلگیرانه حماس به رژیم صهیونیستی نگران است.

کوبایاشی نیز گفت که ژاپن عمیقاً نگران دخالت ادعایی کارکنان آنروا در این عملیات است و از آژانس خواست این پرونده را بررسی کند و اقدامات مناسب را انجام دهد تا بتواند قاطعانه نقشی را که باید، ایفا کند.

برخی از کشور‌های غربی مانند بریتانیا در توقف کمک‌های مالی به آنروا از آمریکا الگوبرداری کردند. فیلیپ لازارینی، کمیسر کل اونروا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: تصمیمات ۹ کشور برای تعلیق کمک‌های مالی کار بشردوستانه جاری این سازمان را در سراسر منطقه، از جمله در نوار غزه تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ژاپن نوکر آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
حالا آنهایی که میگوبند ژاپن مستقل است وبدون اجازه امریکا آب می خورد تحویل بگیرند بنازم به کشور خودم جمهوری اسلامی ایران که از کسی اجازه نمی گیرد وهرکاری که خودش بخواهد میکند
آخرین اخبار