رکورد‌های تاریخی مصوبات بودجه کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان اعتبارات تخصیصی به استان کهگیلویه و بویراحمد در این دولت رشد چشمگیری یافته به گونه‌ای که اثرات آن در سال‌های آینده در رخسار شهرستان‌های استان هویدا خواهد شد.

مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت:  بودجه نیروی محرکه تمام اقدامات است و به تعبیری اگر منابع مالی در کنار منابع انسانی وجود نداشته باشد هیچ اثر بخشی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: سال ۹۹ بودجه طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود.

روشنفکر با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ به کمیسیون تلفیق راه پیدا کرد، ادامه داد: با پیگیری‌های بنده اعتبارات عمرانی استان از ۷۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان رسانده شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در کنار آن در زمینه محرومیت زدایی ۴۹۵ میلیارد تومان نیز مصوب و اضافه شد. همچنین ۹۰ میلیارد تومان در زمینه آب و راه روستایی به استان اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: زلزله سی سخت تلخ و تاسف آور بود، اما آنقدر فریاد زدیم که ۴۰ نماینده و پنج رووسای کمیسیون‌ها به دنا آمدند و اعتبارات بی سابقه‌ای برای این شهرستان تخصیص داده شد. به گونه‌ای که ۳۰۰ میلیارد تومان برای زلزله سی سخت مصوب شد.

روشنفکر عنوان کرد: با تزریق این اعتبار، انقلاب و نهضتی در حوزه هادی روستایی در این شهرستان ایجاد و دنا به کارگاه عمرانی تبدیل شد، این در حالی است که اعتبارات شهرستان دنا قبل از آن تنها ۱۹ میلیارد تومان بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین دولت ۴۷۲ میلیارد تومان پول برای پل کلو سی سخت مصوب شد.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ درصد رشد در بودجه استان ایجاد شد به این معنا که سه برابر بودجه سال ۹۹ شد.

روشنفکر تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به جاده پاتاوه به دهدشت تزریق شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از طریق ماده ۵۶ هم حدود ۳۳۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها برای استان گرفتیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ از طریق کمیسیون تلفیق اعتباری یک هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

روشنفکر ابراز کرد: سال ۱۴۰۲ بودجه استان به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی (تملک سرمایه ای) رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: سفر نخست رئیس جمهور به استان سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در اختیار این سه حوزه (شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون) قرار داردند.

وی گفت: در سفر دوم از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز حدود هفت هزار میلیارد تومان در اختیار این شهرستان‌ها قرار داده شد.

روشنفکر بیان کرد: اثرات این اعتبارات در سال‌های آینده در رخسار این سه حوزه هویدا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.