تکل:

سیاست خارجی متوازن و اقتصاد محور را در پیش گرفته ایم

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان گفت: سیاست اقتصاد محور خود را پیش می بریم.

حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت طالبان گفت: این حکومت، سیاست خارجی «متوازن» و«اقتصادمحور» را انتخاب کرده و برای تحقق آن همچنان تلاش دارد.

حافظ ضیا احمد تکل گفت اتخاذ و دنبال این نوع سیاست، دستاوردهای زیادی از جمله اعزام دیپلمات‌های جدید به نمایند‌گی‌های سیاسی و کنسولی کشور و ارتباط با سفارت‌های افغانستان در چهل کشور جهان، توسعه روابط دیپلماتیک با جامعه جهانی، منطقه و همسایگان را به همراه داشته است.

وی گفت: در دیپلماسی طالبان، بر احیای طرح‌های اقتصادی با محوریت افغانستان مانند پروژه تاپی، کاسا یک هزار و سایر پروژه‌های اتصال منطقه‌ای در حوزه انرژی تلاش شده است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان همچنین مدعی شده است که به‌ کارگیری دیپلماسی چندجانبه، سبب تغییر رویکرد منطقه و جامعه جهانی در راستای تعامل سازنده با افغانستان شده و این راهکار به تطبیق سیاست پولی کشور نیز کمک کرده است.

تکل افزود وزارت امور خارجه طالبان به کشورهای پاکستان، ترکیه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ایران، روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و مالزیا دیپلمات جدید فرستاده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان همچنین مدعی شد که تلاش‌های بیش از دوساله آنان اعتماد متقابل را با کشورهای همسایه فراهم کرده و سبب شده تا دولت چین با معرفی سفیر در کابل، حکومت طالبان را به طور صریح مورد شناسایی قرار دهد.

لازم به یادآوری است امروز نشست گروه تماس منطقه ای در کابل برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.