مدیرکل گمرکات استان از افزایش ۲۲ درصدی وزن صادرات استان کرمان خبر داد.

محمدمهدی فداکار در دیدار مدیرکل گمرکات استان در محل استانداری کرمان گفت: گمرک بخش جدای ناپذیر فرآیند تجاری کشور در حوزه صادرات و واردات و اهرم مهمی برای وارد کردن محصولات استاندارد و مجاز به استان است. 

وی افزود: گمرک برای دولت یک منبع درآمد محسوب می‌شود و از آنجایی که استان دارای ظرفیت‌های صادراتی زیادی است، لازم است که از این ظرفیت در استان دو چندان استفاده شود. 

فداکار در خصوص نیروی انسانی مورد نیاز گمرک نیز گفت: ارتباط گمرک با تجار و سرمایه‌گذاران زیادی است، کار زیاد و نیروی انسانی کم باعث ایجاد اختلال در کار‌ها می‌شود و شاید یکی از دلایل مهم دپوی خودرو در ارگ جدید همین کمبود نیروی انسانی باشد. 

محمد دولتی مدیرکل گمرکات استان در این دیدار گفت: ۵ گمرک در استان کرمان وجود دارد، در ۱۰ ماهه سال جاری یک هزار و ۳۱۲ شرکت فعال اقتصادی اعم از وارد کننده، صادرکننده و شرکت‌های حمل و نقل بوده در قالب ۱۴ هزار اظهارنامه گمرکی فعالیت‌های خود را انجام داده‌اند که عمده این فعالیت‌ها مربوط به شرکت‌های تولیدی است. 

وی در ادامه توضیح داد: طی ۱۰ ماه اخیر صادرات ۳۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۱۶ میلیون دلار انجام شد که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش به لحاظ وزنی داشته‌ایم. 

دولتی افزود: در این مدت واردات نیز ۲۴۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که عمده کالا‌های وارداتی ماشین‌آلات مکانیکی و مواد اولیه قطعات و ماشین‌آلات برای شرکت‌های بزرگ است.

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار