مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، رفع تداخلات اراضی کشاورزی در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال با سه برابر افزایش به ۷۷۲ پلاک محقق و عملیاتی شده است.

مجتبی قلنجی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش سه برابری رفع تداخلات اراضی کشاورزی، گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی دارای تداخل استان، در حدود یک میلیون و ۳۹۵ هزار هکتار از اراضی ملی و ۷۹۸ هزار هکتار از اراضی غیر ملی تثبیت مالکیت شده است.

ودی افزود: همچنین هزار و ۷۴۰ پلاک از ابتدای اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید تاکنون در استان رفع تداخل شده که مساحت اراضی رفع تداخل شده این پلاک‌ها در سطح ۲۰۹ هزار و ۸۶۴ هکتار است.

قلنجی در ادامه گفت: در شهرستان‌های شوط، ماکو، اشنویه و نقده فرآیند رفع تداخلات به اتمام رسیده و همچنین در شهرستان‌های شاهیندژ، سلماس، مهاباد، چهاربرج، میاندوآب و پلدشت کارگروه شهرستانی به اتمام و در مراحل پایانی رفع تداخلات قراردارند.

وی همچنین در خصوص واگذاری اراضی ملی و دولتی ادامه داد: حدود ۶۵ هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی و وابسته کشاورزی و حدود ۶۸ هکتار برای اجرای طرح‌های غیرکشاورزی واگذار و قرارداد اجاره منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.