مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: اجرای پروژه خط انتقال دوم گاز طبیعی چلوند – اردبیل از مهم‌ترین اقدامات زیرساختی دولت در این استان است.

میرسعید سیدمتین امروز در جلسه کارگروه استانی کاهش حوادث مشترکین گاز اردبیل گفت: اردبیل در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد و هم برای جلوگیری از افت فشار گاز و هم برای تامین گاز مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی اجرای این پروژه بسیار حیاتی بود و اجرای آن نجات بخش واحدهای تولیدی و صنعت استان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: طی سال آینده عملیات‌ اجرایی طرح‌های گازرسانی در استان اردبیل به پایان می‌رسد و با توجه به توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی باید بیشتر مورد توجه بگیرد.

به گفته او، در سایه اجرای طرح‌های گازرسانی ضریب نفوذ گاز در شهرهای این استان به ۱۰۰ درصد و در روستاها هم به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

سیدمتین همچنین با اشاره به لزوم مصرف ایمن و بهینه گاز در این استان از تشکیل کارگروه استانی کاهش حوادث مشترکین گاز با هدف مقابله با مشکلات احتمالی در حوزه مصرف انرژی و فرهنگ‌سازی استفاده ایمن و بهینه آن خبر داد و اعضای این کارگروه را نمایندگانی از مدیریت بحران استانداری ، صدا و سیما ، آموزش و پرورش ، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش‌نشانی، بیمه سرمد ، سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: نیاز به مساعدت و همکاری رسانه‌ها داشته و امیدواریم روز به‌روز شاهد کاهش حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز باشیم.

سیدمتین افزود: پایبندی اعضای کارگروه به جلسات و هم‌اندیشی‌ها و حساسیت بالا نسبت به موضوعات مطروحه می‌تواند تا حدود زیادی در به حداقل رساندن حوادث مشترکین گاز در این استان موثر باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.