رئیس امور اراضی کشور گفت: حدنگاری و رفع تداخل اراضی کشاورزی در قرارگاه صدور اراضی کشاورزی یزد پایان یافت.

رضا افلاطونی رئیس امور اراضی کشور با تبریک اعلام خاتمه رفع تداخلات اراضی کشاورزی در استان یزد به مسئولین و مردم و به ویژه کشاورزان یزد گفت: سابق از این رفع اختلاف بین کشاورزان و امور اراضی در مراجع قضایی اعاده می‌شد که این خدمت در استان و در کمیسیون تداخلات استان انجام می‌شود.

او افزود: در سطح کشور این اقدام در سطح حدود شصت و پنج در صد از اراضی انجام شده است که در استان یزد به صد در صد رسید و خاتمه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان یزد را اعلام کردیم.

رئیس امور اراضی کشور ادامه داد: در اقدام بعدی صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان بود که در سطح کشور باز حدود چهل و پنج درصد در حوزه کشاورزی صدور سند انجام شده و در استان یزد خوشبختانه تا امروز با هفتاد ویک درصد جزء استان‌های رده اول کشور در حوزه صدور اسناد اراضی کشاورزی است.

افلاطونی بیان کرد: مساحت اراضی کشاورزی استان یزد حدود هشتاد هزار هکتار هست که با توجه به اینکه صددرصد رفع تداخلات انجام شده عملا زمین دارای تداخل نداریم و هفتاد و یک درصد سند صادر شده مابقی با تمهیدات و اعتبار در نظر گرفته شده انشاالله در اولین فرصت این موضوع نیز به صددرصد می‌رسانیم.

فاطمی استاندار یزد نیز با اعلام پایان حدنگاری و تداخلات در بخش اراضی کشاورزی و جلوگیری از خردشدن و تغییرکاربری اراضی کشاورزی در یزد گفت: صدور سند اراضی کشاورزی برای یک کشاورز یک تحول و هدیه دولت به کشاورزان است. 

او افزود: با گذراندن مسیر سخت و پیچیده‌ی رسیدن به این روند صدور اسناد، قوانین به نفع مردم و کشاورزان تعریف شد و صدور سند برای کشاورزان آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار