عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران در توسعه و آبادانی به هیچ‌وجه منتظر اروپایی‌ها نخواهد بود

حیدری گفت: ایران هیچ‌گاه و به هیچ‌وجه در حوزه‌های تکنولوژی، پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی منتظر اروپایی‌ها نبوده و نخواهد بود.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدام سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان در محکومیت پرتاب ماهواره ثریا توسط کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر فناوری‌های ماهواره‌ای نیاز به استقلال دارد. ما به شکل‌های مختلف توسط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تحریم هستیم و همچنین در حوزه دانش ماهواره‌ای و فضا با تحریم‌ها مواجه بودیم و به هر شکل کشور ما به دنبال استفاده از تکنولوژی جدید و به روز دنیا است  و به برخی از آنها نیز دست پیدا کرده‌ایم.

وی گفت: باید این دانش را بومی‌سازی می‌کردیم و نگرانی و ناراحتی کشور‌های اروپایی از این اقدام ما به دلیل  استقلال و بومی سازی این تکنولوژی است که اکنون به آن رسیده‌ایم و آن‌ها فکر نمی‌کردند که روزی ما بتوانیم به استقلال در این حوزه دست یابیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در عین حال بهانه‌های مختلفی را نیز برای این موضوع مطرح می‌کنند. اعلام کرده بودند که این تکنولوژی ایران در آینده می‌تواند بخشی از صنایع موشکی ایران تلقی شود که این صحبت‌ها برای ما چیزی جز حرف‌های تکراری نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه و به هیچ وجه در حوزه‌های تکنولوژی و پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی منتظر اروپایی‌ها نبوده و نخواهد بود، بنابر این آن‌ها بیشتر نگران این تکنولوژی هستند که دانشمندان ایرانی به آن دست پیدا کرده اند و نگران توسعه این تکنولوژی در آینده هستند. به هر شکل جمهوری اسلامی در این حوزه به سرعت در حال پیشرفت است.

حیدری گفت: پیشرفت‌های ما بومی است و نیاز به دانش غربی‌ها نداشتیم و منتظر این کشور‌ها نمی‌مانیم و حتما هر جایی که نیاز باشد به دلیل آن که صاحب تکنولوژی هستیم از آن برای تقویت بنیه‌های علمی و مطالعاتی کشورمان استفاده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار