رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرچتر بیمه رفته است.

هوشنگ کریمی رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۱۶۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته، گفت : پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر چتر بیمه برود.

وی افزود: تاکنون کشاورزان شهرستان کرمانشاه با پوشش ۴۰ هزار هکتاری بیشترین استقبال را از بیمه کرده اند و کشاورزان شهرستان ثلاث باباجانی هم با بیمه کردن ۳۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کمترین استقبال را از بیمه داشته اند.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مهلت بیمه اراضی کشاورزی استان تا آخر بهمن، گفت: در صورتی که تا آخر بهمن خسارت ناشی از خشکسالی در مزارع استان محرز نشده باشد، احتمال تمدید مهلت بیمه اراضی کشاورزی تا آخر اسفند وجود دارد.

 کریمی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت بارندگی‌ها در استان در پاییز و زمستان امسال، گفت: با توجه به اینکه تا این وقت از سال زراعی بارندگی‌های خوبی در استان نداشته ایم و احتمال بروز خشکسالی وجود دارد، از کشاورزان می‌خواهیم هرچه سریعتر نسبت به بیمه اراضی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته کشاورزان استان کمترین خسارت را از خشکسالی متحمل شدند، گفت: سال زراعی گذشته سال خوبی بود و تنها ۱۱۶ میلیارد ریال غرامت در حوزه زراعت به کشاورزان استان پرداخت شد.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: در سال زراعی گذشته در مجموع ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش بیمه رفته بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.