بر اساس ارائه گزارش عملکرد شش ماهه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی از سوی وزارت کشور، استان کرمان رتبه اول کشور به خود اختصاص داد.

نود و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان امروز هفتم بهمن ماه با موضوع بررسی مهم ترین مشکلات حوزه اصناف برگزار شد.

در این جلسه اعلام شد، شورای گفتگوی کرمان رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

براساس جمع‌بندی گزارش عملکرد شش ماهه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی که از سوی وزارت کشور اعلام شد، استان کرمان رتبه اول را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

بعد از کرمان استان‌های اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این نشست گفت: شرکت نفت حق تعیین سهمیه سوخت را ندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی یا راه و شهرسازی و ... باید میزان سهمیه را تعیین کنند و نیاز اصناف برای سوخت باید در جلسات کارشناسی پیگیری شود.

وی در خصوص تهاتر بدهی‌های دولتی گفت: دستگاه‌های دولتی موظفند کالا‌های مورد نیاز خود را از داخل استان خریداری کنند و دستگاه‌ها در وصول سریع تر بدهی‌های مجموعه خود اقدام کنند. همچنین بانک‌های خصوصی به تعهدات قانونی مانند تسهیلات تکلیفی عمل کنند و از خروج منابع از استان جلوگیری کنند.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست گفت: برای بهبود فضای کسب و کار اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون با یکدیگر تعامل خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اصناف ظرفیت بزرگی برای اقتصاد کشور هستند و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه اقتصادی استان کرمان استفاده خوبی داشت، افزود: از این رو دستور کار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع اصناف پیگیری می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان تصریح کرد: کسب و کار‌های زیادی گرفتار مشکلات سوخت هستند، ولی می‌دانیم که اصناف و کسبه قاچاق سوخت انجام نمی‌دهند.

در ادامه جلسه سعید فخاران رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی کرمان به بیان مشکلات و ارائه راهکار برای رفع مشکلات اصناف پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار