مراسم تجلیل از روستای دوستدار کتاب ایران در عزآباد رستاق برگزار شد.

جانعلی پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد از عزآباد به عنوان یک روستای شاخص در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ادبی، اجتماعی یاد کرد و گفت: مسئولان وزارت ارشاد در رویکرد جدید دوره‌های هشتم و نهم این جشنواره برای تقدیر و تجلیل از اهالی روستای دوستدار کتاب به آن روستا مراجعه می‌کنند تا از نزدیک مراتب قدردانی و تشکر وزیر محترم ارشاد را به مردم ابلاغ کنند.

او از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه باقر العلوم عزآباد خبر داد و افزود: به همین میزان اعتبار نیز برای فعالیت‌های کتابخوانی به این کتابخانه عمومی اختصاص یافته است که طی چندین نوبت ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، رونق هرچه بیشتر روستا‌ها را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره به سهم خود بتواند از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها جلوگیری کند.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم به تشریح اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه امروزی و نقش مطالعه در روشنگری نسل جوان پرداخت و از جوانان خواست برای بهره مندی از عمق مطالب مطالعه کتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

عابدی افزود: هرچند شبکه‌های مجازی امروزه مورد اقبال جامعه واقع شده است، ولی هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد و در این راستا نقش کتاب همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

گفتنی است؛ در پی انتخاب روستای عزآباد رستاق از توابع بخش مرکزی شهرستان اشکذر به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران، این مراسم تجلیلی با حضور جانعلی پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار اشکذر و جمعی از مسئولان در مسجد سرحوض عزآباد برگزار شد.

قرائت پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به اهالی عزآباد به عنوان روستای دوستدار کتاب، اجرای سرود غزه توسط گروه سرود ضحی از پایگاه انصارالحسین شمسی رستاق، اجرای دکلمه و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.