سمنان سومین استان دارای کمترین نرخ تورم سالانه معرفی شد

نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان سمنان در دی ۱۴۰۲ سه درصد کمتر از میانگین کشوری بود و بعد از استان‌های تهران و خوزستان، در رده سوم قرار گرفت.

پس از استان‌های تهران با نرخ ۳۸ و ۶ دهم درصد و خوزستان با نرخ ۴۰ و چهار دهم درصد، استان سمنان نرخ تورم سالانه ۴۰ و ۶ دهم درصد را در دی ماه تجربه کرد.

تحلیل داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه کشور در دی ۱۴۰۲ در مقایسه با آذر ماه روند کاهشی و رو به بهبود داشته است.

بر اساس جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در یکسال منتهی به دی ۱۴۰۲ حدود ۴۳ و ۶ دهم درصد است که در مقایسه با ماه گذشته هشت دهم درصد کاهش داشت.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در در یکسال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

طبق داده‌های مرکز آمار ایران، بیشتیرین نرخ تورم سالانه در کشور مربوط به یزد با نرخ ۵۴ و هفت دهم درصد است.

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، بیشترین تورم نقطه به نقطه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در دی ۱۴۰۲ مربوط به هتل‌ها و رستوران‌ها و کمترین مربوط به حوزه ارتباطات است.

طبق داده‌های مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه استان سمنان در دی ۱۴۰۲ در بخش آشامیدنی‌ها، خوراکی‌ها و دخانیات ۴۲ و نیم درصد و در بخش کالاهای غیرخوراکی و خدمات ۳۹ و ۲ دهم درصد است.

تحلیل داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد استان سمنان کمترین نرخ تورم سالانه در دی ۱۴۰۲ در بخش آشامیدنی‌ها، خوراکی‌ها و دخانیات را در کشور به خود اختصاص داد، اما در بخش کالاهای غیرخوراکی و خدمات در رده ششم قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.