پروژه پایاب سد خداآفرین شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه پایاب سد خداآفرین شهریورماه سال آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز به بهره برداری می‌رسد.

نوبخت اژدری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین گفت: به‌رغم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی، این پروژه در پنج سال اخیر بلاتکلیف باقیمانده بود که از آبان‌ماه امسال با حمایت استاندار اردبیل روند اجرایی آن سرعت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این پروژه تا شهریور سال آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل می‌شود که در ماه‌های اخیر یک هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان بدهی سال‌های گذشته پرداخت و زمینه برای سرعت گرفتن این پروژه فراهم شده است.

او در ادامه با اشاره به روند رو به رشد کشت گلخانه‌ای در استان، تصریح کرد: شهرک‌های گلخانه‌ای استان با سرعت در حال تکمیل هستند که در فضای یک هزار و ۱۰۰ هکتار، بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد مراحل اجرایی خود را سپری می‌کند.

اژدری تصریح کرد: ۷۰۰ هکتار زمین برای توسعه گلخانه‌ها در سطح استان اردبیل واگذار شده است که تا به امروز، ۱۸۵ هکتار از آنها به بهره‌برداری رسیده که ۱۲۰ هکتار آن در دولت سیزدهم با اشتغالزایی یک هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای ۲۰ هکتاری خلخال نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و امیدواریم در دهه فجر آماده بهره‌برداری شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.