اعتکاف بیش از ۵ هزار دانش‌آموز در مساجد استان قم

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: اعتکاف یکی از رویش‌ها و فرصت‌های معنوی و تربیتی است، مراسم نورانی اعتکاف به‌عنوان یک موقعیت تربیتی مشترک با همکاری نهاد‌های مکمل تربیت در مساجد کشور به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام محمد امینیان ،اعتکاف را یکی از رویش‌ها و فرصت‌های معنوی و تربیتی دانست که به‌عنوان یک موقعیت تربیتی مشترک با همکاری نهاد‌های مکمل تربیت در مساجد کشور به حساب می‌آید.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اعتکاف بیش از ۵ هزار دانش‌آموز در مساجد استان قم گفت: تقویت و گسترش معنویت و اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان، آشنا کردن آنان با مباحث و معارف اسلامی و تقویت ارتباط و همدلی بین آنان از مهم‌ترین اهداف اعتکاف دانش‌آموزی دانست.

امینیان با اشاره به تفاوت اعتکاف دانش‌آموزی با اعتکاف مساجد گفت: اعتکاف دانش‌آموزی با محوریت و تلاش خود دانش‌آموزان برگزار می‌شود و مدیریت برنامه‌ها و مراسم‌ها به عهده خود دانش‌آموزان معتکف می‌باشد، که این باعث می‌شود فضای برنامه‌ها مناسب با اقتضائات و فضای فکری دانش‌آموزان باشد.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم  عنوان کرد: برای دستیابی به این اهداف و اجرای مناسب این مراسم معنوی، با تأکید بر مشارکت فعال دانش‌آموزان و فرهنگیان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها، شیوه‌نامه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی از طرف وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف در روز شنبه موجه تلقی می‌شود.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم  به اقدامات اجرایی قبل از برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد اجرایی برگزاری مراسم اعتکاف، مجوز برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، انتخاب مکان‌های اعتکاف دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی به ازای هر ۱۵ نفر دانش‌آموز با به‌کارگیری یک مربی، ازجمله اقدامات انجام شده بود.

امینیان نشست‌های بصیرتی و معرفتی، اقامه نماز جماعت، مناجات روزانه، برگزاری مراسم میلاد امام‌علی (ع)، برگزاری مراسم وفات حضرت‌زینب (س)، سخنرانی تخصصی، کرسی آزاداندیشی، محافل قرآنی، پخش کلیپ و مستند دانش‌آموزی، هم‌خوانی و ایده‌های خلاق و کنش‌گری برای برنامه‌های نیمه‌شعبان در قالب هیئات دانش‌آموزی از جمله این موارد به شمار می‌آید.

او ادامه داد: از همه مجموعه‌ها و نهاد‌هایی که برای برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی از جمله ستاد مرکزی اعتکاف، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی که پای کار دانش‌آموزان آمدند تشکر می‌کنیم.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم  در پایان گفت: موضوع اعتکاف فرصت مغتنمی است که باید هیئت‌های مذهبی، مساجد، تشکل‌های دانش‌آموزی و مدارس از این ظرفیت تربیتی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار